آفتاب

دومین کارت زرد مجلس به کابینه یازدهم/ دریافت کارت زرد تبعات انتصابات فرجی دانا

دومین کارت زرد مجلس به کابینه یازدهم/  دریافت کارت زرد تبعات انتصابات فرجی دانا

وزیر علوم به دلیل انتصابات خود در وزارت علوم که نمایندگان معتقد بودند افرادی منتسب به فتنه 88 و ناآرامی های دانشگاه در سال 78 هستند از مجلس کارت زرد گرفت و توضیحاتش نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی سوال 23 نفر از نمایندگان از وزیر علوم در دستورکار مجلس قرار گرفت.

سید محمود نبویان نماینده مردم تهران به نمایندگی از سوال کنندگان از انتصابات اخیر فرجی دانا در سمت های معاونت های این وزارتخانه و روسای دانشگاههای گیلان، اصفهان، اهواز، خواجه نصیر و به گفته وی تمام دانشگاههای کشور انتقاد کرد.

فرجی دانا در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد براساس اصل 37 قانون اساسی اصل بر برائت افراد است در خصوص این افراد یا باید حکم مراجع ذی صلاح آورده شده باشد و یا مستنداتی که اعلام می کنیم به قوه قضائیه ارسال شده باشد، در تمام موارد انتصابات به وزارت اطلاعات نامه نوشتم تا در صورت زاویه داشتن هر یک از نامزدهای مدیریت اقدامات لازم انجام شود.

 در ادامه این پرسش و پاسخ، نبویان مستندانی را از پاسخ استعلامات وزارت اطلاعات نسبت به مسئولانی که در دوران فرجی دانا منصوب شده اند ارائه کرد که نمایانگر مخالفت این وزارتخانه با به کارگیری این افراد بوده است.

در پایان نمایندگان با 73 رای موافق، 149 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از دفاعیات فرجی دانا و توضیحاتش در خصوص انتصابات در این وزارتخانه قانع نشده اند.

 

کد N30922

وبگردی