آفتاب

سوچی در انتخابات سال ۲۰۱۵ میانمار كاندیدا می‌شود

سوچی در انتخابات سال ۲۰۱۵ میانمار كاندیدا می‌شود

اعلام آمادگی حزب اپوزیسیونی میانمار برای حضور در انتخابات آتی این در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس قانون اساسی این کشور، شهروندانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند (مانند سوچی) نمی‌توانند عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری شوند.

حزب اپوزیسیون میانمار به رهبری «آنگ سان سوچی» اعلام کرد که در انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی اقدام به معرفی كاندیدا خواهد كرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اعلام آمادگی حزب اپوزیسیونی میانمار برای حضور در انتخابات آتی در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس قانون اساسی این کشور، شهروندانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند (مانند سوچی) نمی‌توانند عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری شوند.

در همین حال، رئیس‌جمهوری میانمار گفته است كه در صورتی که مردم در یک انتخابات سوچی را به عنوان رئیس‌جمهوری خود انتخاب کنند، وی نیز با آن موافقت خواهد کرد.

«تین شین» در این مصاحبه بر تعهدات خود درباره تغییرات دموکراتیک تاکید کرده و گفت كه با آنگ سان سوچی در این زمینه همکاری می‌کند.

شین پیش از این در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که روند اصلاحات در میانمار برگشت‌ناپذیر است.

تین شین به مدت دو دهه عضو دولت سرکوبگر میانمار بود که سوچی را محکوم به حبس خانگی کرده بود ولی اکنون تبدیل به پرچمدار اصلاحات سیاسی شده است.

کد N30863

وبگردی