آفتاب

نماینده گناباد: دولت در جهت تقویت ارزش پول ملی حرکت کند

نماینده گناباد: دولت در جهت تقویت ارزش پول ملی حرکت کند

تهران- ایرنا- نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت پیشنهادی ارز در لایحه بودجه سال 1393 بالا است، گفت: دولت باید در جهت تقویت ارزش پول ملی حرکت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «محمد رجایی» در نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، اظهار داشت: افزایش غیرمنطقی و سریع نرخ ارز علاوه بر اینکه ضربه حیثیتی بر پول ملی ما وارد کرد، باعث افزایش سرسام آور قیمت ها در کشور شد و نه تنها توده های مردم را تحت تاثیر و فشار قرار داد، بلکه هزینه های ثابت سرمایه گذاری را به شدت افزایش داد؛ به طوری که برخی از سرمایه گذاران با مشکل کمبود سرمایه در گردش مواجه و مجبور به توقف تولید خود شدند.

وی افزود: بسیاری از سرمایه گذاران بدلیل مواجه شدن با افزایش هزینه ها به رغم صرف هزینه های زیاد برای سرمایه گذاری مجبور شدند تن به شکست داده و سرمایه گذاری خود را متوقف کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل موثر در بالا بردن نرخ ارز را در کنار عوامل اقتصادی، عامل روانی دانست و خطاب به رییس جمهوری، گفت: به همکاران خود توصیه کنید از بیان اظهاراتی که باعث نگرانی جامعه شده خودداری کنند و اجازه ندهند ارزش پول ملی کاهش یابد.

نماینده گناباد با بیان اینکه نظریه افزایش نرخ ارز باعث افزایش صادرات می شود را درباره ایران مردود دانست و تصریح کرد: در کشور ما افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت تمام کالاها شده است و اثر افزایش صادرات بر واردات را خنثی می کند.

حجت الاسلام رجایی در ادامه خواستار سرمایه گذاری دولت در بخش های کمتر توسعه یافته شد و دلیل آن را تمایل کمتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم به نام اعتدال و تدبیر طرح های ویژه برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار داشته باشید و در صورت تکمیل به مردم واگذار کنید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهوری گفت: آقای روحانی با انتخاب شما در انتخابات ریاست جمهوری روح امید در جامعه دمیده شد و مردم امیدوار شدند تا قدری از فشارهای اقتصادی کاسته شود و امیدوارم این نور امید به خاموشی نگراید.

نماینده مردم گناباد همچنین در ابتدای سخنان خود با گرامی داشت روز نهم دی اظهار داشت: سالروز حماسه 9 دی که مخالفتی عظیم با قانون شکنان، بدخواهان، ساخحتار شکنان و حمایتی عظیم تر از اصل نظام و اصل مترقی ولایت فقیه بود را گرامی می دارم.

سیام(3)**9129**1535
کد N30856

وبگردی