آفتاب
معاون اجتماعی ناجا:

پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است

پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است

معاون اجتماعی ناجا گفت: امروزه پیشگیری اجتماعی رویکردی ارجح یافته بر اقدامات انتظامی در جای جای نیروی انتظامی است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: امروزه پیشگیری اجتماعی رویکردی ارجح یافته بر اقدامات انتظامی در جای جای نیروی انتظامی است.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه افتتاح ساختمان جدید معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، معاونت اجتماعی را چشم و دیده بان نیروی انتظامی یاد کرد و بیان داشت: امروزه برای انجام مطلوب وظایف و ماموریت های ناجا و از طرفی کاهش هزینه های انتظامی پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است.

وی پیش‌بینی و پیش‌دستی را لازمه پیشگیری خواند و ادامه داد: امروزه معاونت اجتماعی با رصد آنی از فضای جامعه ، فضای مجازی ، انجام برآوردهای اجتماعی، اخذ نظریات متخصصین و معتمدین اجتماعی و پیمایش هایی که در سطوح مختلف انجام می دهد توانسته نقش اثرگذاری بر اقدامات و تصمیم سازی های فرماندهان داشته باشد.

منتظرالمهدی در ادامه افزود: با توجه به تحولات اجتماعی در جامعه پیچیده امروز و کم شدن فرصت گفتگو بین اعضای خانواده ، مردان و زنان شاغل و فرزندان رها شده و محرکات مختلفی از جمله دنیای مجازی و تهاجم و ناتوی فرهنگی علیه جامعه ایران ، لزوم استفاده از خدمات مشاوره ای در سطوح مختلف واضح و مبرهن است. بدین سبب مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در مراکز استان ها و کلانتری ها با کادری مجرب آماده ارائه مشاوره به شهروندان می باشند.

معاون اجتماعی ناجا در ادامه مردم را مهمترین مولفه سرمایه اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: رویکرد نیروی انتظامی رویکردی نرم است و ناجا برای پیشبرد اهداف خود روش های اقناع سازی، مجاب سازی، تغییر اذهان و استفاده بهینه از ظرفیت رسانه را در دستورکار خود داشته و برای کاهش هزینه های انتظامی، استفاده بهینه از مشارکت مردمی را به عنوان اصلی ترین سرمایه اجتماعی دنبال می کند.

منتظرالمهدی بر رویکرد سخت نیروی انتظامی در برخورد با معدود افرادی که بر ناهنجاری های اجتماعی اصرار دارند اشاره و بر پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و ارتقا‌ء امنیت و آرامش پایدار شهروندان به عنوان تکلیفی بر نیروی انتظامی تاکید کرد.

معاون اجتماعی ناجا در پایان از دیدگاه اجتماعی فرماندهی انتظامی استان را که سبب ساز کاهش رشد آسیب های اجتماعی شده ، تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام

کد N30746

وبگردی