آفتاب
نماینده گنبد کاووس:

موافقت‌نامه ژنو اثبات حقانیت ایران در موضع‌گیری صادقانه بود

موافقت‌نامه ژنو اثبات حقانیت ایران در موضع‌گیری صادقانه بود

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان اسلام بدانند غنی‌سازی کشورمان نیازمند به رسمیت شناخته‌شدن از سوی آمریکا نیست، گفت: مسوولین دیپلماسی نیز باید نسبت به توطئه‌ها و رفتارهای شیطانی آمریکا هوشیارانه و با دقت عمل کنند.

به گزارش خبرنگارپارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سلیمان عباسی امروز در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت‌نامه 1+5 با ایران در ژنو گفت: این موافقت‌نامه اثبات حقانیت ایران در موضع‌گیری صادقانه و صدق در گفتار و رفتار نظام جمهوری اسلامی ایران است که برای جهانیان مشخص شد.

وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، افزود: اما از طرفی عدم اقدام آ‌مریکا نسبت به انجام تعهدات خود در مورد موافقتنامه موضوع قابل پیش‌بینی بود لذا این موضوع دلیل دومی برای اثبات حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران که صادقانه به تعهدات خود عمل می‌کند، است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اما آمریکا هنوز در مسیر شیطانی خود برای انجام عدم تعهدات باقی مانده است، آمریکا بداند که یاوه‌گویی‌ها‌ی آنها تردیدی در دل ملت ایران به وجود نخواهد آورد و ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی با صلابت تمام به کار خود ادامه می‌دهند و از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهند آمد.

عباسی تصریح کرد: دشمنان اسلام بدانند که غنی‌سازی کشورمان نیاز به رسمیت شناختن آمریکا ندارد و مسوولین دیپلماسی کشورمان باید نسبت به توطئه‌ها و رفتار شیطانی آمریکا هوشیارانه و با دقت عمل کنند تا حقی از ملت ضایع نگردد.

وی در بخشی از نطق خود به توجه به زیرساخت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: همه مردم و مسوولین باید در خصوص تهاجم فرهنگی احساس مسوولیت کنند امروز دشمنان اسلام با ورود تهاجم فرهنگی تحکیم فرهنگی و نسل آینده را مورد هدف قرار داده است لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه‌های موثر باید با برنامه‌ریزی مدبرانه و استفاده از مبانی دینی و اسلامی با تهاجم فرهنگی برخورد کند.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز حماسه 9 دی نیز گفت: مردم در روز 9 دی با حضور آگاهانه خون تازه‌ای در رگ‌های نظام جاری نموده و دشمنان اسلام را مایوس کردند حماسه 9 دی بیانگر عزم و اراده ملت در دفاع‌های از ارزش‌های اسلام و نظام و هوشیاری رهبری بود.

وی تصریح کرد: درست است در روز عاشورا مردم اهل کوفه رهبرشان را تنها گذاشتند اما این ملت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که تربیت شده مکتب سیدالشهدا هستند رهبرشان را تنها نگذاشتند و هم سو با رهبرشان بودند و این ملت جان خود را تقدیم اسلام کردند و امروز حیات دوباره اسلام و نظام و انقلاب مدیون بصیرت و حضور در صحنه و هوشیاری رهبر است.

عباسی در پایان با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه از تخصیص اعتبار 600 میلیارد تومانی برای تکمیل راه‌آهن گنبدکاووس- گرگان،‌خراسان شمالی،‌مشهد توسط دولت خبر داد و گفت: از این اقدام دولت تشکر می‌کنم که از محل 6 درصد صندوق توسعه ملی این اعتبار را برای تکمیل راه‌آهن اختصاص داده است.

وی همچنین از دولت خواست تا توجه ویژه و حمایت از ورزش‌های بومی به ویژه سوارکاری در گنبد کاووس داشته باشد و گفت:همچنین از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور انتظار می‌رفت که در لایحه بودجه ردیفی را برای تکمیل استادیوم 5 هزار نفری گنبد کاووس اختصاص دهد.

انتهای پیام

کد N30691

وبگردی