آفتاب
رفیعی تشریح کرد

عاقبت به خیری و اهمیت آن

عاقبت به خیری و اهمیت آن

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: عاقبت به خیری و حسن عاقبت خواستن از مهم‌ترین دعاهای فرد مسلمان به درگاه خداوند متعال است.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: عاقبت به خیری و حسن عاقبت خواستن از مهم‌ترین دعاهای فرد مسلمان به درگاه خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت حسن عاقبت در زندگی گفت: اولیای الهی، ائمه اطهار و انبیاء همواره در دعاهای خود از خدا می‌خواستند که آنها را عاقبت به خیر نماید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برخی از مسلمانان در طول زندگی خود، آغاز خوبی داشتند و از اصحاب پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بودند اما پس از مدتی ایمان خود را از دست دادند و عاقبت به خیری در زندگی پیدا نکردند.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم درباره حسن عاقبت در زندگی، گفت: در سوره ابراهیم آیه 27 و سوره فصلت آیه 30 تاکید فراوانی بر حسن عاقبت شده است، به طوری که امامان معصوم همواره با قرائت این آیات از خداوند طلب عاقبت به خیری برای مومنان می‌کردند.

رفیعی افزود: بسیاری از مراجع و علما نیز با چنین دعاهایی برای جامعه آرزوی حسن عاقبت داشتند، زیرا عاقبت به خیری دارای اهمیت زیادی است و چه بسا انسان یک عمر با ایمان سپری کند ولی در یک لحظه ایمان خود را از دست بدهد.

وی امتحان الهی را یکی از روش‌های مختلف برای سنجش ایمان دانست و عنوان کرد: خدای متعال با روش‌های مختلفی همچون مشکلات، مشقات، بیماری، جنگ، شهادت و حتی ثروت به امتحان بندگانش می‌پردازد پس همواره از خداوند بخواهیم که ما را در این امتحانات سربلند کند.

این عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه دوری گزیدن از شیطان را عاملی مهم در حسن عاقبت خواند و گفت: تاکیدات فراوانی به انجام دعا، قرائت ذکر و حتی روی آوردن به اعمالی خاص برای رهایی از وسوسه‌های شیطان شده است.

رفیعی ادامه داد: همواره باید از خدا بخواهیم ما را به حسن عاقبت برساند و ایمانمان را تا پای مرگ حفظ نماید هرچند شخصیت‌هایی داریم که با یک تلنگر مسیر زندگی خود را تغییر دادند و به حسن عاقبت دست یافتند.

وی شناخت استعدادها را راهی دیگر برای حسن عاقبت برشمرد و گفت: باید بدانیم که در زندگی دارای چه نوع استعدادهایی هستیم تا آن را در مسیر درستی قرار دهیم و به حسن عاقبت دست پیدا کنیم همان طور که می‌توان از حافظه برای حفظ آیات قرآن کریم استفاده کرد و از زبان گویا و شیوا برای تبلیغ دین الهی استفاده کرد.

رفیعی گفت: در دعاهای خود از خداوند حسن عاقبت طلب کنیم و بخواهیم ما را در هر شرایطی در ایمانمان ثابت قدم نگه دارد.

انتهای پیام

کد N30636

وبگردی