آفتاب

محدودیت آذربایجان درعبور اتباع ایرانی به گرجستان از مرز/ توصیه سفارت ایران

محدودیت آذربایجان درعبور اتباع ایرانی به گرجستان از مرز/ توصیه سفارت ایران

ماموران مرزبانی جمهوری آذربایجان در یک اقدام غیرمنتظره از عبور اتباع ایرانی از مرز این کشور به گرجستان جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کنسول سفارت ایران در جمهوری آذربایجان با تایید بروز این مشکل برای اتباع ایرانی در مرز گرجستان به هموطنان ایرانی که قصد عزیمت به گرجستان را دارند توصیه کرد تا اطلاع ثانوی در صورت نداشتن ویزای گرجستان،مسیری غیر از جمهوری آذربایجان را برای این منظور انتخاب کنند.

منابع آگاه با اشاره به برخی نقل قول ها احتمال می دهند،  اقدام ماموران جمهوری  آذربایجان در ممانعت از عبور اتباع ایرانی به گرجستان از مرز این کشور بدرخواست دولت گرجستان صورت گرفته باشد .

چند تن از اتباع ایرانی که روز گذشته قصد داشتند از طریق مرز جمهوری آذربایجان به کشور گرجستان سفر کنند بدلیل نداشتن ویزای گرجستان با ممانعت ماموران آذری برای عبور از مرز مواجه شدند.معمولا ویزای گرجستان در مبادی ورودی به این کشور از جمله مرز آذربایجان برای ایرانیان صادر می شد.

این اتباع ایرانی  با اشاره به برخورد نامناسب ماموران آذری با آنها اظهار کردند: ما به اتفاق چند تن از دوستان آذری خود برای انجام یک سفر کاری عازم گرجستان از مرز جمهوری آذربایجان بودیم . اتباع آذری همراه ما بدون هیچ مانعی از مرز عبور کردند ، لیکن اجازه عبور به ما داده نشد و بدون ارائه دلیل قانع کننده ای ساعات طولانی در سرمای منطقه در محوطه بیرون سالن ترانزیت معطل شدیم.

کد N30456

وبگردی