آفتاب
/ایرانیان، امتی ولایتمدار/

9 دی، نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی

9 دی، نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس معتقد است، حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی بود که همواره باید حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

حجت الاسلام وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی، گفت: این حماسه حرکتی از مردم با بصیرت کشور بود که همیشه در مقاطع حساس در صحنه حضور دارند و پاسخ نهایی را به تحرکات دشمن می‌دهند و تکلیف هر توطئه‌ای را روشن می کنند.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 برخی از افراد به جای اینکه از مجرای قانونی پیگیر مطالبات خود باشند و منتظر تصمیم گیری دستگاه‌های قانونی بمانند، اعتراضات خود را در قالب به خیابان کشاندن مردم، وارد کردن خسارت به اموال عمومی و حتی کشته شدن برخی از مردم مطرح کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فتنه را افراد قانون گریز می‌سازند، خاطرنشان کرد: این افراد چون برای شکایت خود سند و استدلال درستی ندارند از راه‌های قانونی وارد نمی‌شوند و اتهاماتی از جمله مهندسی انتخابات، تخلف و تقلب را دستمایه کارهای نادرست خود می کنند.

احمدی اظهارداشت: دشمن خارجی نیز با سوءاستفاده از این فرصت به دنبال اهداف سودجویانه خود بود و تلاش می‌کرد به واسطه عوامل فریب خورده درون کشور را متلاطم کنند و به زعم خود به دولت و حکومت نیز آسیب برسانند.

نماینده کنگاور، صحنه و هرسین، حمایت خارجی‌ها از این رویدادها را زمینه ساز خشم مردم دانست و افزود: مردم با بصیرت ما 9 دی ماه در پاسخ به فتنه داخلی و حمایت‌های دشمنان خارجی به خیابان‌ها آمدند و پاسخی قاطعانه و محکم دادند.

وی معتقد است حضور مردم علاوه بر خنثی کردن این توطئه در نطفه، باعث شد نقشه دشمن برای به چالش کشیدن داخل ایران نیز نقش بر آب شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه حماسه 9 دی را نقطه عطفی برای تاریخ کشور ایران اسلامی خواند و تاکید کرد: 9 دی نه تنها بعد از چهار سال بلکه برای سال های آینده نیز باید در تاریخ کشور ما ماندگار شود تا نسل های آینده نیز بیدار شوند و همیشه نسبت به توطئه ها، طراحی ها و صحنه سازی های دشمن آگاه باشند.

انتهای پیام

کد N30417

وبگردی