آفتاب
لاریجانی در نطق ابتدای جلسه علنی:

پرورش استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود

پرورش استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرورش، استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود، گفت: او در ظاهر آرام و در باطن از دردهای مردم پرغوغا و در دفاع از مردم و حکومت اسلامی با شورانگیزی فعالیت می نمود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق ابتدایی جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگذشت سید اکبر پرورش اظهار داشت: رحلت صدیق مکرم، استاد پرورش را به ملت ایران و نمایندگان محترم به خصوص نمایندگان مردم اصفهان تسلیت و تعزیت عرض می کنم و برای خانواده ایشان صبر و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را از درگاه الهی آرزومندم.

وی در ادامه افزود: مرحوم پرورش از شخصیت های سیاسی موثر انقلاب بود که جوهره حرکت او فرهنگی بود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان به عنوان یک معلم وارسته و مسئولیت شناس به درستی اصلاح فرهنگی را مبنای تلاش خود قرار داد و چه در مدارس و جلسات عمومی این دغدغه را پیگیری می کرد که اصلاح سیاسی امور جز با تقرب فرهنگی اسلامی ممکن نمی گردد، لذا همت خود را به اصلاح زیربنای سیاست که تقویت فرهنگ اسلامی است معطوف کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: از طرفی جلسات او از نظر وزانت محتوایی حکم درس هایی از قرآن و معارف اهل بیت داشت و کمتر شکل شعاری و احساسی داشت گرچه فضای آن زمان گفتارهای احساسی را راحت تر می پذیرفت. او به تاسی از عالمان دینی نظیر مرحوم علامه جعفری و شهید مطهری با منطق عقلانی و لطایف ذوقی، درک حقایق اسلامی را برای مخاطبان جوان آسان می نمود و جلسات ایشان غالبا پربهره بود و در دوره انقلاب با توجه به نفوذی که بین افراد فرهنگی جامعه داشت وقت خود را صرف پیروزی انقلاب نمود و با محوریت روحانیت و حضرت امام (ره) حرکت های انقلابی را سمت و سوی واقعی می داد.

رئیس مجلس در ادامه نطق خود افزود: گرچه در اصفهان جریان هایی بودند که مشی فرهنگی را نمی پسندیدند و گاه با اقدامات تند عملا زمینه سوء استفاده رژیم را فراهم می نمودند، روشنگری و قوت استدلال و ساماندهی حرکت ها توسط ایشان و در چتر راهنمایی های روحانیت بسیار موثر بود.

لاریجانی گفت: پس از پیروزی انقلاب در سطح ملی کشور فعال شد و هر جا توانست خدمتی به مردم انجام دهد حاضر بود چه در مجلس خبرگان اولیه و چه در مجلس شورای اسلامی در چند دوره و چه در کسوت وزیر آموزش و پرورش یا عضویت در شورای عالی دفاع، با دردمندی مشکلات مردم را پیگیری نمود.

وی تصریح کرد: در مجلس خبرگان که مسئولیت تنظیم قانون اساسی را برعهده داشت در زمره یاران شهید بهشتی بود که بر اسلامیت و تئوریزه نمودن ولایت فقیه اهتمام کرد. در مجلس شورای اسلامی در مقابل گستاخی های بنی صدر ایستادگی نمود، در دفاع مقدس نیز با بیان هنرمندانه دینی خود، همت مجاهدانه جوانان این سرزمین را برانگیخت و در همه فراز و فرودهای سیاسی در کشور با مشی دینی و با تدبیر معتدل و عاقلانه در حمایت از ولی امر و حرکت اصیل روحانیت اقدام می کرد.

لاریجانی گفت: پرورش در ظاهر آرام و در باطن از درد های مردم پرغوغا بود و در دفاع از مردم و حکومت اسلامی با شورانگیزی فعالیت می کرد و به راستی استاد پرورش، استاد پرورش روحی جوانان مشتاق انقلاب بود. از خدا می خواهیم او  را هم مصداق آن حدیث قدسی قرار دهد که از پیامبر (ص) نقل شده است خداوند متعال می فرماید هر گاه قالب حالت بنده ام پرداختن به من باشد خوشی و لذت او را برای یادکردنش از خودم قرار می دهم و هر گاه خوشی و لذتش را در یاد خودم قرار دادم او عاشق من می شود و من عاشق او می شوم.  هر گاه او عاشق من شود و من عاشق او شوم، پرده میان خودم و او را کنار می زنم.

کد N30407

وبگردی