آفتاب

منتجب‌نیا: پیامبر(ص) در برابر کسانی که خواهان انتقام بودند، رحمت و عفو را مطرح کرد

منتجب‌نیا: پیامبر(ص) در برابر کسانی که خواهان انتقام بودند، رحمت و عفو را مطرح کرد

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه "یکی از رهبران بزرگ جهان حتی زندان‌بان خود را بخشید و آزاد کرد"، اظهار کرد: پیامبر اسلام چهارده قرن پیش در فتح مکه، ابوسفیان را امان داد و در پاسخ به کسانی که گفتند امروز روز انتقام‌گیری است، فرمود که امروز روز رحمت و عفو است.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه "یکی از رهبران بزرگ جهان حتی زندان‌بان خود را بخشید و آزاد کرد"، اظهار کرد: پیامبر اسلام چهارده قرن پیش در فتح مکه، ابوسفیان را امان داد و در پاسخ به کسانی که گفتند امروز روز انتقام‌گیری است، فرمود که امروز روز رحمت و عفو است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا شب گذشته (شنبه) در مراسم عزاداری دهه سوم ماه صفر در حسینیه فاطمةالزهراء(س)، با بیان اینکه "خداوند پیامبر اسلام را که اشرف مخلوقات است، مأمور کرد که بشر را از ذلالت و گمراهی نجات دهد"، اظهار کرد: پیامبر(ص) در دوره‌ای که جهالت سراسر جهان را فرا گرفته بود، مبعوث شد تا انسان را مبعوث کند. پیامبر پیشوای همه انسان‌ها بود.

وی در ادامه اظهار کرد: پیامبر(ص) مأمور شد تا پیام خدا را به انسان منتقل کند و در ادامه هم الگوی عملی برای فرمان‌های خدا باشد. پیامبر (ص) همه صفات و سجایای بزرگ را داشت و در واقع همه خوبی‌ها را در خود جمع کرده بود. او در مردمداری، امانت‌داری، صداقت، تواضع، عفو و گذشت کرامت و بزرگواری به مرتبه بالایی رسیده بود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به ویژگی‌های دوره جاهلیت مثل بت‌پرستی، خشونت‌طلبی، تعصب، کینه‌توزی، خرافه‌گرایی و تفرقه، گفت: پیامبر همه ظلمت‌ها را کنار زد و جامعه‌ای سراسر مهر، محبت، صفا و صمیمت ایجاد کرد و از مردم انسان‌هایی مثل بلال، سلمان، ابوذر و مقداد ساخت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه "پیامبر نگران بود که پس از خود شریعت اسلام به انحراف کشیده شود"، اظهار کرد: پیامبر بارها هشدار داده و گفته بود که اسلام از ابتدا غریب بود و در انتها هم غریب خواهد شد. پیامبر می‌فرمود پس از من فتنه‌هایی سخت امت من را در بر می‌گیرد و عده‌ای دینشان را به بهای بسیار کمی می‌فروشند. ایشان هشدار داد که بنی‌امیه بیت‌المال را به مصرف شخصی می‌رسانند و بندگان خدا را بنده خود می‌کنند و دین خدا را وسیله فریب مردم قرار می‌دهند.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه "ارتجاع به معنی واپس‌گرایی و از دست دادن همه ارزش‌ها و کمالات است"، افزود: ارتجاع انواع فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و دینی دارد اما نوعی از ارتجاع، بازگشت از اسلام به کفر است که به آن ارتداد هم گفته می‌شود. یک نوع ارتجاع هم احیای همه عادات و رسوم دوره جاهلیت با پرچم اسلام است، یعنی کسی افکار و رفتار کفرآمیز و جاهلیت دارد اما پرچم اسلام را برافراشته است.

منتجب‌نیا با بیان اینکه "این نوع ارتجاع بسیار خطرناک است"، خاطرنشان کرد: در این ارتجاع، با شعار اسلام و طرفداری از رسول‌الله، انسان‌ها فریفته می‌شوند و اسلام مخدوش می‌شود و انسان‌ها دین را به یک دکان و وسیله کاسبی تقلیل می‌دهند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین افزود: پس از رحلت پیامبر(ص)، مساجد، موعظه و خطبه وجود داشت اما پشت همه اینها همان احکام جاهلیت بود و کینه‌ها به نام اسلام و پیامبر احیا شد. بنی‌امیه، بنی‌مروان و بنی‌عباس ادعای جانشینی پیامبر را داشتند و از عنوان امیرالمومنین (ع) استفاده می‌کردند اما ائمه جمعه در قنوت به علی (ع) دشنام می‌دادند و مردم هم با آنها هم‌صدا می‌شدند. در آن دوره دستگاه‌های تبلیغاتی در اختیار حکومت بود و افراد ساده‌لوح فریب همین تبلیغات را خوردند.

وی همچنین اظهار کرد: بنی‌عباس با ادعای حمایت از خاندان پیامبر و اهل بیت (ع) به قدرت رسیدند اما بعدها مدعی شدند که منظور آنها از اهل بیت، بنی‌عباس است نه فرزندان علی(ع). آنها همچون بنی‌امیه جنایات زیادی را مرتکب شدند و ائمه را به شهادت رساندند.

منتجب‌نیا در پایان تاکید کرد: دلیل ماندگاری اسلام پس از انجام این همه تحریفات و جنایات به نام حکومت اسلامی، اعجاز قرآن و تعالیم نورانی اهل بیت (ع) است. ما هم باید تلاش کنیم که شیعه و اسلام را آنچنان که هست به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام

کد N30338

وبگردی