آفتاب
دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد

ویژه‌خواری حاصل نظارت ضعیف و تک‌صدایی است/دیگر قوا با دولت همکاری کنند

ویژه‌خواری حاصل نظارت ضعیف و تک‌صدایی است/دیگر قوا با دولت همکاری کنند

دبیرکل اتحادیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار کرد: تک‌صدایی و عدم تمکین در برابر قانون و همچنین نظارت ضعیف در دولت قبل، سیستم اقتصادی بیماری را بوجود آورد که ویژه‌خواران توانستند در آن به سودجودیی بپردازند.

داراب بازیار عبدالسلیمان‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "در دولت قبل سوءاستفاده‌گران، وضعیت مالی خوبی برای خود فراهم کردند"، افزود: تحریم‌ها و افزایش درآمدهای نفتی در دولت قبل، دست‌های پیدا و پنهان فراوانی را در اقتصاد کلان کشور پدید آورد و سوءاستفاده‌گران توانستند با توجه به نظارت بسیار ضعیف، شرایطی را بوجود آورند که نهایت سودجویی را از آن ببرند.

وی دولت قبل را مقصر ایجاد حاشیه امن برای ویژه‌خواران دانست و ادامه داد: سوءمدیریت و عدم نظارت کافی، نادیده گرفته شدن مطبوعات آزاد، ارائه گزارش‌های غلط، از عوامل ایجاد فضای سودجویی برای ویژه‌خواران در شرایط تحریم بود. این حاشیه امن که حاصل سوءمدیریت دولت بود، سودجویانی را بوجود آورد که از ثروت ملت، ثروتمند شدند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر اهمیت دستور رییس‌جمهور برای مبارزه با ویژه‌خواران، تصریح کرد: این یکی از دستورات مهم دولت بوده است؛ چراکه شرایط اقتصادی واقعاً فلج شده است و دولت و مردم از وضعیت اقتصاد مناسبی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: دولت در هر حوزه‌ای که وارد می‌شود تا کاری انجام دهد، می‌بیند که رشوه‌خواری و دست‌های پشت پرده وجود دارد؛ پس با این دستور اعلام کرده است که می‌خواهد با آنها مبارزه کند.

بازیار عبدالسلیمان‌لو با اشاره به ضرورت همکاری دیگر قوا با دولت در این راستا، گفت: اقتصاد دولتی بطور کلی فسادآور است و دولت باید اصل 44 قانون اساسی درباره خصوصی‌سازی را اجرا کند. قوه مقننه نیز با وضع قوانین جدید و اصلاح قوانین اقتصادی از یک سو و قوه قضاییه با پیگیری و محاکمه مجرمان اقتصادی از سوی دیگر باید همپای دولت در رفع این معضل اقتصادی قرار بگیرند.

انتهای پیام

کد N30183

وبگردی