آفتاب

یک فعال دانشجویی: دستگاه‌های نظارتی در رابطه با ویژه‌خواران ضعیف عمل کردند

یک فعال دانشجویی: دستگاه‌های نظارتی در رابطه با ویژه‌خواران ضعیف عمل کردند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در سال‌های گذشته و حتی امروز، دستگاه‌های نظارتی اهرم فشاری برای مبارزه با رانت‌خواران و ویژه‌خواران نداشته و حتی فضا را برای سوءاستفاده‌ اقتصادی آنها باز گذاشته است.

مسعود سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "در سال‌های گذشته فعالیت ویژه‌خواران افزایش پیدا کرده بود"، اظهار کرد: ساختارهای نظارتی ما آنقدر ضعیف بود که ویژه‌خواران توانستند از شرایط بوجود آمده سوءاستفاده اقتصادی کنند و باید بسیار سریع به تصحیح ساختارهای نظارتی بها داده و اشتباهات و کاستی‌های آن اصلاح شود.

وی با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای شناسایی و مجازات ویژه‌خواران و صاحبان درآمدهای غیرموجه، مبنای این دستور را عمل کردن در راستای تحقق وعده‌های انتخاباتی دانست و افزود: آقای روحانی در دوران انتخابات گفته بود که نگاهش به اقتصاد از راه دیپلماسی است و مسلم است که نابسامانی اقتصادی امروز و وضعیت بد معیشتی مردم، به سوءمدیریت‌های اقتصادی و وجود رانت‌خواران و ویژه‌خواران مربوط می‌شود.

این فعال دانشجویی با ابراز این عقیده که "ویژه‌خواران طی سال‌های اخیر حاشیه امن داشتند"، تصریح کرد: در برخی نهادها که شاهد ویژه‌خواری هستیم، مسئولان آن نهادها با علم بر اینکه دستگاه نظارتی بر عملکرد آنان نظارت نمی‌کند سعی در سوءاستفاده از شرایط را دارند. به طور مثال طی سال‌های گذشته دانشجویان در محیط دانشگاه بویژه در وزارت علوم شاهد ارائه بورس‌های تحصیلی و کمک‌هزینه‌های هنگفت به کسانی بودند که رابطه‌ای با یکی از مدیران و مسئولان داشته‌اند. شاهد این مدعا، افشاگری یکی از مدیران پیشین وزارتخانه علوم بعد از استعفایش است.

سلطانی با تاکید بر ضرورت همکاری همه قوا در جهت رفع این قبیل مشکلات، گفت: قوی‌ترین دستگاه نظارتی در کشور ما، مجلس شورای اسلامی است. اگر مجلس عصاره واقعی ملت نباشد و برخی نمایندگان در قبال دریافت رانت یا پول در جهت خواست شخص یا گروهی عمل کنند، همچنان شاهد بروز و ظهور رانت‌خواران و ویژه‌خواران خواهیم بود.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان باید دغدغه مردم را داشته باشند و در جهت برخورد با سودجویان و به نفع مردم حرکت کنند. باید ارتباطات از اتاق‌های بسته و پستوها خارج و همه امور کشور بطور شفاف اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام

کد N30169

وبگردی