آفتاب
عبدی:

کار سیاست، کاهش آلام جامعه است

کار سیاست، کاهش آلام جامعه است

سیاست مداری که نتواند مقاومت درست داشته باشد، مسیر را هم درست طی نمی‌کند/مدارای مد نظر ماندلا به معنای الزام رفتاری در سیاست است تا بر مبنای آن بر اساس اصول رفتار کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب کار سیاست را کاهش آلام جامعه دانست و تاکید کرد: کار سیاستمدار این نیست که فقط مبارزه کند و در زندان باشد، مبارزه‌ای که به کاهش آلام جامعه نینجامد فایده‌ای نیز ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس عبدی در نشست «مدارا، میراث ماندلا که توسط سازمان مردم نهاد امید نسل سوم امروز عصر امروز برگزار شد، در خصوص ماندلا و میراثش با بیان اینکه ماندلا را نمی‌توان از جامعه جدا دانست، گفت: اما این حرف به این معنی نیست که وی را فارغ از استعداد‌هایش تحلیل کنیم، چرا که وی قوه ماندلا شدن را نیز داشت.

این تحلیل گر مسائل سیاسی مهم‌ترین دستاورد ماندلا را انتقال یک رژیم‌نژاد پرست به رژیم دیگری دانست و اظهار داشت: اگر ما شرایط آن روزهای آفریقا را مشاهده کنیم می‌بینیم کشوری مانند زیمباوه نیز در‌‌ همان سال‌ها به انقلاب رسیده بود و از نظر نرخ توسعه در جایگاه بدی قرار نداشت، اما اینک در قعر نرخ توسعه است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب کار سیاست را کاهش آلام جامعه دانست و تاکید کرد: کار سیاستمدار این نیست که فقط مبارزه کند و در زندان باشد مبارزه‌ای که به کاهش آلام جامعه نینجامد فایده‌ای نیز ندارد.

وی ادامه داد: سیاست مداری که نتواند مقاومت درست داشته باشد، مسیر را هم درست طی نمی‌کند.

عبدی مدارای مد نظر ماندلا را در معنای اخلاق فردی ندانست و خاطر نشان کرد: مدارای مد نظر ماندلا به معنای الزام رفتاری در سیاست است تا بر مبنای آن بر اساس اصول رفتار کرد.

 

کد N30014

وبگردی