آفتاب
باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین:

طرفین مذاکرات هسته‌ای به بازی برد - برد نیاز دارند

طرفین مذاکرات هسته‌ای به بازی برد - برد نیاز دارند

در صندوق توسعه ملی یکی از راه کار‌ها این است که سرمایه گذارهایی که از این صندوق تسهیلات دریافت می‌کنند باید تسهیلات را با ارز دلار به صندوق باز گرداند و از این نظر نمی‌گذارد که تورم بیشتری به اقتصاد کشور وارد شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ‌‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مذا کرات یک جنگ تمام عیار با جنس دیپلیماتیک است و نه آن‌ها از مواضع خودشان عقب نشینی کرده‌اند و نه ما از مواضع خود عقب نشینی می‌کنیم و فکر می‌کنیم دو طرف می‌توانند و نیاز دارند وارد بازی برد -برد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به بودجه ۹۳ کشور گفت: برای کنترل تورم بودجه ۹۳ باید انقباضی باشد، از طرف دیگر برای از بین بردن رکورد و پیشرفت نیز نیاز به بودجه انبساطی داریم که باید به نقطه‌ای برسیم که این دو ویژگی را داشته باشد که این مسئله بسیار خطیر است.

وی ادامه داد: نمایندگان به خاطر کاهش بودجه‌های عمرانی استان‌هایشان نگران هستند. که البته اگر همین ۱۹۵ هزار میلیارد تومان تحقق یابد. نسبت به سال گذشته پروژه‌های عمرانی رشد چشمگیری خواهد داشت.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه صندوق توسعه ملی در حدود ۶۰ هزار میلیارد دلار سرمایه دارد، اظهار کرد: مشکلات زیادی برای افزایش سرمایه گذاری در این صندوق وجود داشت دولت دوست داشت به آن دست اندازی کند، اما مجلس نگذاشت.

وی ادامه داد: در صندوق توسعه ملی یکی از راه کار‌ها این است که سرمایه گذارهایی که از این صندوق تسهیلات دریافت می‌کنند باید تسهیلات را با ارز دلار به صندوق باز گرداند و از این نظر نمی‌گذارد که تورم بیشتری به اقتصاد کشور وارد شود.

باهنر ادامه داد: علاوه برمیزان بودجه سال آینده کشور حدود ۳۰هزار میلیارد دلار امکان فاینانس داریم که دولت می‌تواند با آن‌ها اقتصاد کشور رونق ببخشد و البته این رونق به توانای‌های بخش خصوصی وابسته است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به گفتگو و توافقنامه ژنو ابراز کرد: می‌توان اظهار نظر‌ها را در این خصوص به دو بخش تقسیم کرد. بعضی‌ها به تنشان صابون زده‌اند و نگران هستند که نکند گفت گو‌ها قطع شود و برخی دیگر هم دلشوره دارند که نکند مسئولان ما گول دشمن را بخورند و امتیازات بی‌حساب و کتابی را به دشمن بدهند که دلشوره هر دو طرف به نوعی درست است.

وی افزود: ‌‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، مذا کرات یک جنگ تمام عیار با جنس دیپلیماتیک است و نه آن‌ها از مواضع خودشان عقب نشینی کرده‌اند و نه ما از مواضع خود عقب نشینی می‌کنیم و فکر می‌کنیم دو طرف می‌توانند و نیاز دارند وارد بازی برد -برد شوند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: خیال دوستان را راحت می‌کنم که حواس‌ها جمع است. زیرا اخرین حالتش این است که مذاکره کنندگان دچار اشتباه شوند، اما تنها کار مذاکرات بر عهده هیات دیپلماتیک است و کار عملیاتی‌اش در داخل کشور در دست آن‌ها نیست و در صورتی که از خطر قرمز عبور کنند، اشتباهات به وهله عمل نمی‌‌رسد.

وی با اشاره به موضع گیری سران کشورهای غربی اظهار کرد: برخی از سخنان غربی‌ها مصرف داخلی دارد و ما تا حدی آن را تحمل می‌کنیم اما در عمل نمی‌گذاریم سخنان آنهابه واقعیت تبدیل شود.

باهنر در خصوص طرح برخی از نمایندگان برای افزایش میزان غنی سازی به ۶۰درصد اذعان کرد: افزایش درصد غنی سازی از میزان ۲۰ درصد به بالا جنبه تبیلغاتی دارد، زیرا تغییرات در روند کارهای هسته‌ای بر عهده شورای عالی امنیت ملی و رهبری است.

 

کد N30009

وبگردی