آفتاب

۵ کشته و زخمی درگیری‌های شدید دانشگاه الازهر مصر

۵ کشته و زخمی درگیری‌های شدید دانشگاه الازهر مصر

همشهری آنلاین: در پی درگیری امروز (شنبه ۷ دی) میان نیروهای امنیتی مصر با دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین در دانشگاه الازهر، یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. هم‌چنین هواداران گروه اخوان‌المسلمین دو ساختمان را در دانشگاه الازهر قاهره آتش زدند.

جهان > آفریقا- همشهری آنلاین:
در پی درگیری امروز (شنبه ۷ دی) میان نیروهای امنیتی مصر با دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین در دانشگاه الازهر، یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. هم‌چنین هواداران گروه اخوان‌المسلمین دو ساختمان را در دانشگاه الازهر قاهره آتش زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در درگیری‌هایی که امروز میان نیروهای امنیتی و دانشجویان در محوطه دانشگاه الازهر در قاهره رخ داد، یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

همچنین دانشجویان معترض چند دانشکده دانشگاه الازهر از جمله دانشکده بازرگانی را به طور کامل به آتش کشیدند.

وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد که 60 تن از دانشجویان مصری را که این وزارتخانه از آن‌ها به عنوان اغتشاش‌گران دانشگاه یاد می‌کرد، بازداشت کرده است که همراه خود اسلحه حمل می‌کردند.

علاوه بر این شماری از امتحانات در چند دانشکده دانشگاه الازهر تعطیل شده و دانشجویان حوزه‌های امتحانی را ترک کردند.

رئیس دانشگاه الازهر نیز نشست فوق‌العاده‌ای را با فرماندهان امنیتی جهت مشخص شدن وضعیت امتحانات برگزار کرد.

بنا به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کرد دانشجویان معترض که درهای برخی دانشکده‌ها را بسته بودند از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

روز جمعه نیز در تظاهرات "هفته خشم" که به دعوت ائتلاف حمایت از مشروعیت برگزار شد دست کم پنج تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

کد N29915

وبگردی