آفتاب

روزنامه نزدیک به دولت ترکیه، امارات عربی متحده را به توطئه علیه این کشور متهم کرد

روزنامه نزدیک به دولت ترکیه، امارات عربی متحده را به توطئه علیه این کشور متهم کرد

آنکارا - ایرنا - روزنامه ˈینی شفقˈ نزدیک به دولت آنکارا، در مطلبی ادعا کرد که امارات عربی متحده علیه ترکیه توطئه می کند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه امروز - شنبه - در مطلبی به قلم ˈعبدالقدیر سلویˈ رییس دفتر این روزنامه در آنکارا نوشت: ˈعبدالله بن زایدˈ وزیر امور خارجه امارات عربی متحده در یک نشست نیمه رسمی در ماه جاری عنوان کرده است که ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ترکیه به مصری دیگر تبدیل شود.

در عین حال روزنامه حریت چاپ ترکیه در مطلبی به نقل از یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه ترکیه که نام او را فاش نکرد، نوشت که این وزارت خانه از برگزاری چنین نشستی اطلاعی ندارد.

امارات عربی متحده در پی حمایت ترکیه از ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری سابق مصر و سازمان اخوان المسلمین قرارداد 12 میلیارد سرمایه گذاری در یک پروژه در بخش انرژی این کشور را لغو کرد.

ترکیه در پی رخدادهای اخیر در مصر از ˈمرسیˈ حمایت کرده و خواستار آزادی وی و دیگر دستگیرشدگان و برگزاری زودهنگام انتخابات در این کشور شد.

وزارت امور خارجه مصر ماه گذشته سفیر ترکیه در قاهره را عنصر نامطلوب و او را اخراج کرد که دولت آنکارا اقدامی مقابله به مثل انجام داد.

امارات عربی متحده به همراه عربستان سعودی از دولت جدید مصر حمایت به عمل آورده اند.

خاورم ** 230/1275
کد N29875

وبگردی