آفتاب

کارشناس ارشد رسانه ترکیه: غرب به قدرت ایران پی برده است

کارشناس ارشد رسانه ترکیه: غرب به قدرت ایران پی برده است

آنکارا - ایرنا- کارشناس ارشد و مدیر تحریریه یک نشریه ترکیه گفت: تصویب طرح مقابله با افراطی گری رییس جمهوری ایران از سوی مجمع عمومی سازمان ملل نشان می دهد که غرب نیز به قدرت ایران پی برده است.

ˈقاسم آلجانˈ مدیر تحریریه مجله ˈجعفری یولˈ ترکیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصویب طرح مقابله با افراطی گری دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نشانگر نگرش مثبت و سازنده ایران برای تامین صلح و ثبات در منطقه و جهان است.

مدیر تحریریه مجله جعفری یول ترکیه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاست های افراطی و استعماری غرب و استکبار جهانی مقابله کرده است.

آلجان توضیح داد: دیپلماسی دولت جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از رویکردی اعتدالی و مدبرانه است،سبب شد که ایران به عنوان یک قدرت و بازیگر مهم منطقه ای تبدیل شود.قدرتی که اکنون غرب به ان اذعان دارد.

وی یادآورشد که دولت جدید ایران از بدو تشکیل برای اعتماد سازی و برقراری صلح و ثبات و پرهیز از خشونت و افراط گرایی وارد عمل شد و تصویب طرح دکتر روحانی در سازمان ملل نشانگر این رویکرد تاثیر گذار و سازنده است.

مدیر نشریه جعفری یول ترکیه همچنین بر سیاست منطقی و عادلانه ایران در قبال تحولات منطقه ای به ویژه سوریه تاکید کرد و ادامه داد: ایران مانع ادامه خونریزی ها و کشتار بیشتر در سوریه شد و نشان داد که با سیاست منطقی خود برای تامین صلح و ثبات در منطقه یک بازیگر مهم است.

آلجان افزود: با رویکرد یادشده و دیپلماسی فعال ایران، روابط این کشور با جهان در دوره اخیر توسعه خواهد یافت.

این فعال رسانه ای در ترکیه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در سال 2014 میلادی نقش مهمی در صحنه منطقه ای و جهانی ایفا خواهد کرد.

پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین ˈحسن روحانیˈرییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نفی خشونت وافراط گری و داشتن جهانی عاری از خشونت با رای مثبت نمایندگان 190 کشور در نشست روز پنجشنبه 28 آذر1392( 19 دسامبر 2013) مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحت عنوانˈقطعنامه مقابله باافراط گراییˈ به تصویب رسید.

خاورم ** 2010** 230 **1010
کد N29871

وبگردی