آفتاب
رییس مرکز گفتگوی ادیان:

همزیستی اقلیت‌های دینی در ایران کم نظیر است

همزیستی اقلیت‌های دینی در ایران کم نظیر است

رییس مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس گفت: همزیستی اقلیت‌های دینی در ایران کم نظیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی محمد حلمی با کارن خانلری، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، آوانسیان، آرا شاه‌نظریان مدیر مسئول و آندرنیک ملیکیان سردبیر روزنامه ارمنی زبان آلیک در محل این روزنامه‌ دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار، حلمی با اشاره به این‌که «همزیستی و همدلی هموطنان غیرمسلمان در ایران به ویژه در سه دهه پس از انقلاب اسلامی به نوبه خود در منطقه و بلکه در جهان کم ‌نظیر است» گفت: این فرهنگ و این صمیمیت میان اقلیت‌های دینی سرمایه ملی و افتخارآمیز است.

وی افزود: دشمنان همیشه سعی داشته‌اند که با تبلیغات نادرست و غیرواقعی این همزیستی مسالمت‌آمیز را خدشه‌دار نمایند. اما خوشبختانه همدلی، صداقت، وطن دوستی و هوشیاری اقلیت‌های دینی در طی این سال‌ها دشمنان را ناکام کرده است.

حلمی خاطرنشان کرد: هم‌اینک که در خاورمیانه فضای پرتنش و ناامنی برای اقلیت‌های دینی به وجود آمده است، در جمهوری اسلامی ایران نه تنها چنین مشکلی وجود ندارد بلکه اقلیت‌های دینی برای پیشرفت، توسعه و سربلندی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.

رییس مرکز گفتگوی ادیان گفت: فعالیت‌های مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر مبنای هدفی است که تمام ادیان الهی آن را سرلوحه خود قرار داده‌اند و آن برقراری عدالت و همزیستی مسالمت آمیز در میان ادیان می‌باشد. در این راستا مرکز گفتگوی ادیان فعالیت‌های خود را گسترش داده و همچنین ارتباط بسیار خوبی با مسیحیان حوزه بین‌المللی برقرار کرده است.

خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار، گفت: روزنامه" آلیک" نبض جامعه ارامنه ایران است که به مدت 82 سال به صورت مستمر در کشور چاپ می‌شود و دومین روزنامه قدیمی ایران پس از اطلاعات و تنها روزنامه ارمنی زبان ایران است.

وی افزود: روزنامه" آلیک" به 40 کشور از طریق پست ارسال می‌شود که به این رکورد افتخار می‌کنیم.

"درنیک ملیکیان"، سردبیر روزنامه آلیک گفت: این روزنامه در میان جمعیت ارامنه چه در داخل و چه در خارج از کشور به عنوان یک منبع موثق برای اطلاع رسانی می‌باشد و اگر سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌ها صورت بگیرد مخاطبان این روزنامه از طریق ارتباط با دفتر نشریه صحت اخبار و اطلاعات را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

کد N29712

وبگردی