آفتاب

افزایش مرگ و میر زندانیان در آمریکا

افزایش مرگ و میر زندانیان در آمریکا

آمارها نشان می‌دهند، در زندان‌های آمریکا مرگ و میر زندانیان چه این افراد گناهکار و چه بی‌گناه بوده باشند، در حال افزایش است و به نظر می‌رسد صدای این زندانیان به هیچ جا نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو صدای روسیه، کیام لیوینگستون، یک زن زندانی است که در ماه ژوئیه در سلول خود در پی شرایط ناگوار زندان جان خود را از دست داد. این در حالی است که وی پیش از مرگش در سلول زندان هفت ساعت فریاد می‌زد و کمک می‌خواست.

آلیا هولاند، یکی از پرستاران زندان گفته است که پلیس شکایت‌های این زندانی درباره درد شکم و اسهال را نادیده می‌گرفته است. با این وجود هنوز هیچ کس کاملا نمی‌داند آن شب چه اتفاقی رخ داد.

پلیس نیویورک نیز به خانواده وی گفته است که علت مرگش حمله قلبی بوده است. خانواده وی تاکید دارد که او هرگز مشکل قلبی نداشته است و اکتبر سال جاری میلادی نیز این خانواده از مقامات نیویورک شکایت کرد.

لیوینگستون یکی از چندین مورد از مرگ زندنیان ‌آمریکایی در شرایط بد زندان است. در سال 2011 آمارها نشان می‌دهند 885 زندانی در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست دادند. با این حال به نظر می‌رسد پرسنل امنیتی زندان شکایت‌های زندانیان را باور نکرده و به مشکلات پزشکی آن‌ها رسیدگی نمی‌کنند.

ایرن بامنگا، یک زندانی فرانسوی است که منتظر مسترد شدن به فرانسه بود. وی که 29 ساله سن داشت در زندانی در نیویورک از مقامات زندان خواست به علت مشکل قلبی وی را نزد پزشک ببرند اما او به دلیل سهل‌انگاری مقام‌ها جان خود را از دست داد.

ماجرای دیگر مربوط به سارا تیبت است که در زندان تگزاس به دلیل عدم دریافت انسولین در زمان مناسب جان خود را از دست داد.

پسری که در سلول مجاور وی زندانی بود، می‌گوید: او 10 دقیقه فریاد می‌زد تا نگهبانان بیایند و به وضعیتش رسیدگی کنند.

یک زندانی دیگر آمریکایی نیز در ایلینویز از بیماری ذات‌الریه جان خود را از دست داد.

انتهای پیام

کد N29408

وبگردی