آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

هیات نظارت نحوه هزینه‌کرد کارت‌های هدیه را بررسی می‌کند

هیات نظارت نحوه هزینه‌کرد کارت‌های هدیه را بررسی می‌کند

یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که این هیات در جلسات آتی خود نحوه هزینه‌کرد کارت‌های هدیه اخذ شده از سوی برخی نمایندگان را مورد بررسی قرار داده و به تبع آن تصمیم‌گیری می‌کند.

یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که این هیات در جلسات آتی خود نحوه هزینه‌کرد کارت‌های هدیه اخذ شده از سوی برخی نمایندگان را مورد بررسی قرار داده و به تبع آن تصمیم‌گیری می‌کند.

محمدحسین میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در آخرین جلسه خود مقرر کرد که اسامی نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه از سازمان تأمین اجتماعی را از مراجع مربوطه دریافت کرده و بررسی‌های لازم را انجام دهد.

وی توضیح داد: هیات نظارت به موضوع دریافت کارت‌های هدیه‌ای که از سوی نمایندگان دوره نهم ورود پیدا می‌کند و در مورد نمایندگان دوره هشتم که کارت‌های هدیه را دریافت کرده‌اند، قوه قضائیه کارهای لازم را انجام می‌دهد.

میرمحمدی خاطر نشان کرد که این هیات در مورد کم و کیف، میزان و نحوه هزینه‌کرد کارت‌های هدیه بررسی های لازم را انجام داده و سپس تصمیم‌گیری می‌کند.

به گفته وی، در صورت لزوم با نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه جلساتی برگزار خواهد شد یا اینکه از آنها خواسته می‌شود به صورت کتبی پاسخگوی سؤالات هیات باشند.

عوض حیدرپور عضو دیگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مقرر شده است تا آقای ابوترابی‌فرد رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، اسامی نمایندگان دریافت‌کننده کارت هدیه را از تیم تحقیق و تفحص اخذ کند تا هیات در مورد آن بررسی‌های لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه اسامی نمایندگان دریافت‌کننده کارت هدیه در اختیار تیم تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: علی‌القاعده مانعی برای ارائه این اسامی به هیات نظارت وجود ندارد طبیعتا ما بعد از دریافت اسامی در جلسه آینده به این موضوع ورود پیدا می‌کنیم.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد نحوه بررسی دریافت کارت هدیه در جلسه این هیات گفت: ما به دنبال آن هستیم تا رویه‌ها اصلاح شود. ممکن است در بین اسامی دریافت کننده کارت هدیه نمایندگان دوره هشتم نیز باشند که با توجه به احتمال ورود این نمایندگان در دوره‌های بعدی مجلس ما تلاش می‌کنیم که رویه‌ها اصلاح شود که دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

حیدرپور تاکید کرد که نحوه بررسی و تصمیم‌گیری منوط به برگزاری جلسات آینده هیات نظارت است.

به گفته وی، اگر اسامی نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه در دست کمیسیون اصل 90 باشد طبیعتا از آن مجرا نیز اسامی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N29198

وبگردی