آفتاب

افزایش 50 درصدی تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا

افزایش 50 درصدی تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا

پنتاگون اعلام کرد، در سال 2013 در مقایسه با سال 2012 آمار تجاوزات جنسی در سراسر ارتش آمریکا حدود 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، بر اساس ارزیابی اطلاعات اولیه دولت در سال مالی 2013 که از اکتبر 2012 آغاز شد، در ارتش آمریکا بیش از 5000 مورد تجاوز جنسی گزارش شده است.

این اطلاعات در مقایسه با یک ارزیابی که پیشتر منتشر شده است، نشان می‌دهد در 9 ماهه اول سال جاری میلادی میزان حملات جنسی در ارتش آمریکا 46 درصد افزایش یافته است.

این اطلاعات جدید در ارتباط با تجاوزات جنسی در ارتش آمریکا یک هفته پس از آن منتشر شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به رهبران ارتش این کشور دستور داد تا این مشکل را بررسی کنند.

سرهنگ کاترین ویلکینسون، سخنگوی پنتاگون گفت: حدود 10 درصد از گزارش‌های مربوط به کل سال 2013 مربوط به حوادثی است که پیش از آنکه قربانی وارد ارتش شود رخ داده‌اند در حالی که این میزان برای 3374 مورد گزارش تجاوز جنسی سال مالی 2012 حدود چهار درصد بود. این حقیقت که قربانیان جرات به اعلام شکایت کرده‌اند از جمله که هر چه بیشتر حوادث مربوط به پیش از ورود به نیروهای مسلح گزارش می‌شود نشان دهنده این است که اعتماد بیشتری به پاسخگویی به شکایت در ارتش به وجود آمده است.

انتهای پیام

کد N29150

وبگردی