آفتاب
سردار جلالی در دیدار وزیر صنعت مطرح کرد

تلاش دشمن برای ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری و انجام عملیات خرابکاری صنعتی

تلاش دشمن برای ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری و انجام عملیات خرابکاری صنعتی

همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروزه تلاش دشمن به سمت ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری مردم و اقدام به انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی سوق پیدا کرده است.

دفاع > پدافند- همشهری آنلاین:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروزه تلاش دشمن به سمت ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری مردم و اقدام به انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی سوق پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، در جلسه‌ای که با حضور نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و تنی چند از مسئولین دو دستگاه اجرایی در محل این وزارتخانه تشکیل شد، مقرر شد هماهنگی لازم در راستای سیاست‌ها و راهبردهای آتی و پیشبرد اهداف و برنامه‌های مشترک بین سازمان پدافند غیرعامل و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام پذیرد.

در این جلسه رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقش و اهمیت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های کشور در حوزه اقتصاد که با تهدیدات متصور و بروز هر نوع اختلال در عملکرد آن، آسیب‌های فراوانی متوجه آن خواهد بود، بر لزوم افزایش ضریب امنیت و ایمنی و به کارگیری تمهیدات لازم برای پایداری هر چه بیشتر در هر شرایطی، به ویژه شرایط تهدید و بحران آن تاکید کرد.

وی با اشاره به نظرات موکد و منویات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای در این خصوص، تغییر ماهیت تهدید را در زمان حاضر تشریح کرد و افزود: امروزه تهدیدات از نوع سخت به تهدیدات نوین چون سایبری، تروریستی، زیستی... و عملیات روانی مبدل شده و تلاش دشمن به سمت ایجاد بحران در حوزه کالاهای ضروری مردم و اقدام به انجام عملیات تروریستی و یا خرابکاری صنعتی سوق پیدا کرده است.

جلالی پیش‌بینی سازوکار مناسب با هدف تامین، تولید، ذخیره‌سازی و توزیع مطمئن کالاهای اساسی و راهبردهای مردم، خاص زمان جنگ و بحران را از ضروریات دانست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: به رغم وجود استانداردها و سامانه‌های ایمنی در شرایط عادی، باید در خصوص صنایع پرخطر و همجواری آنها با مراکز جمعیتی و مجتمع‌های زیستی به خصوص با رویکرد دخالت‌های انسانی و سایبری نیز فکر اساسی انجام پذیرد.

در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اظهار رضایت از وضعیت کالای اساسی در کشور و مطلوب دانستن آن با اظهار تشکر و استقبال از مباحث عنوان شده از سوی رئیس سازمان، آمادگی وزارتخانه را در جهت انجام هر چه بهتر برنامه‌های پدافند غیرعامل خواستار و اعلام کرد این وزارتخانه آمادگی خود را در جهت همکاری با اهداف سازمان اعلام می‌دارد.

کد N29137

وبگردی