آفتاب

عضو کمیسیون صنایع مجلس: دولت را با چالش انتخاب وزیر جدید مواجه نکنیم

عضو کمیسیون صنایع مجلس: دولت را با چالش انتخاب وزیر جدید مواجه نکنیم

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن طرح استیضاح نعمت زاده را زود می داند و اعتقاد دارد هنوز می توان با برگزاری نشست ها و طرح سوال از وزیر مسائل مد نظر نمایندگان را برطرف کرد و نباید در شرایط فعلی دولت را وارد چالش معرفی وزیر جدید کرد.

سید هادی حسینی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: نامه استیضاح تحویل هیئت رئیسه شده، اما هیئت رییسه یک هفته مهلت دارد تا آن را اعلام وصول کند.

وی با بیان اینکه با نظرات مطرح شده در نامه استیضاح موافق هستم،گفت: تعامل و ارتباطات وزارتخانه پایین است و برخی از کارها در این وزارتخانه تعطیل شده است اما طرح استیضاح در حال حاضر به صلاح نیست .

حسینی خاطرنشان کرد: در انتخاب آقای نعمت زاده به وزارت، فقط دولت مقصر نیست،بلکه مجلس هم مقصر است و حساسیتی که نسبت به وزارتخانه هایی همچون آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم تحقیقات و فناروی داشت،برای وزارتخانه های اقتصادی به خرج نداد.

وی با اشاره به بی تاثیر بودن نشست هایی که با وزیر صنعت برگزار شده است،در عین حال گفت: اگر طرح استیضاح به منزله فشار بر دولت باشد درست نیست و می توان در قالب جلسات هماهنگی و طرح سوال این مباحث را مطرح کرد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس تصریح کرد: باید کمک کنیم مسائل به سمت جلو برود و دولت را درگیر چالش انتخاب وزیر نکنیم و ضمن اینکه به نظر می رسد وزیر صنعت نیاز به سفارش بیشتر دارد که در انتخاب اطرافیانش از نیروهای جوان و فعال استفاده کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت صنعت معدن و تجارت تبدیل به وزارت خانه جلسات و صورت جلسات شده است، در حالی که باید این وزارتخانه یک دستگاه علمیاتی و اجرایی باشد و در شرایطی که تحریم ها به مردم فشار می آورد ما نگاهمان باید به داخل باشد.

هادی حسینی وزارت خانه های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت را دو وزارتخانه ای ذکر کرد که در شرایط تحریم تاثیرگذار هستند که از این دو وزارت صنعت عقب است و نیاز به نیروی کار جدید دارد.

وی تصریح کرد: انتخاب دولت جدید به معنی دمیدن نفس تازه در سیستم اداری و سیاست است و ما در وزارت صنعت نفس تازه ای نمی بینیم و دوستان در این وزارتخانه اهل ریسک نیستند و ملاحظات زیادی دارند که تیپ جوان از این ملاحظات ندارد.

نماینده قائم شهر در عین حال گفت: هنوز برای استیضاح زود است و می شود با طرح دو سه مورد سوال و کارت زرد مسائل را حل کرد.

به گفته عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس فضای مجلس کاملا مخالف وزیر است و وقتی مجلس به وزیری مثل وزیر اقتصاد که با رای بالایی انتخاب شده کارت زرد می دهد با دیگران هم تعارف ندارد، هر چند قصد و نیت مجلس کمک به دولت و پیشبرد کشور است و این را کمک به دولت می دانیم.

این در حالی است که از مجلس صداهای متفاوتی درباره استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به گوش می رسد. در حالی که موید حسینی صدر اعتقاد دارد حتی اگر استیضاح وزیر صنعت اعلام وصول شود رای لازم را نمی آورد.

ˈرضا رحمانیˈ رئیس کمیسیون صنایع و معادن، فضای مجلس را به نفع نعمت زاده نمی داند وˈسید محمد بیاتیانˈ از طراحان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، از جمع آوری 36 امضا در کمیسیون صنایع مجلس خبر داده و می گوید از هم اکنون باید به فکر وزیر جدید باشیم.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته جمعی از نمایندگان نامه استیضاح محمد رضا نعمت زاده را تقدیم هیئت رییسه مجلس کردند که پیری وزیر ،همکاری با پژو فرانسه تعطیل کردن طرح هایی همچون ایران کد و شبنم از محورهای این نامه ذکر شده است.

نابسامانی در بازار و گرانی روزافزون ملزومات و مایحتاج ضروری مردم،تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و عدم ارائه برنامه مدون در راستای نجات صنعت کشور،اظهارنظرهای غیرکارشناسی در خصوص صنعت و التهابات و تورم در بازار علی الخصوص در بازار خودرو،واردات بی رویه خودروها و کالاهای لوکس خارجی و عدم توجه به حمایت از تولید ملی،استفاده از مدیران بازنشسته و ناکارآمد و مساله دار، عزل مدیران با تجربه و انتصاب افراد مساله داری که بعضا استعلامات آنها منفی می باشد وعدم اعتقاد به استفاده از نخبگان جوان و به حاشیه راندن نیروهای توانمند از محورهای نامه استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت ذکر شده است.

گستردگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به کهولت سن ایشان،عدم توجه به مناطق ویژه اقتصادی که هنوز عملیات اجرایی آنها شروع نشده است،ناکارآمدی بسیاری از مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و عدم عزل آنها، اخراج کارمندان و کارکنان شرکت شهرک های صنعتی در استان های مختلف، لغو بلاجهت طرح ایران کد و شبنم،عدم تحقق قانون انتزاع اختیارات وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، از دیگر موارد مد نظر استیضاح کنندگان محمد رضا نعمت زاده ذکر شده است.

بر اساس این نامه عدم توجه به قانون معادن و عدم برگزاری مزایده معادن بزرگ و بلاتکلیفی آنها که می تواند باعث اشتغال و رونق اقتصادی شود،عدم نظارت بر واگذاری معادن سنگ آهن به ویژه معادن پلاسری و دعوت از خودروسازان مانند پژو با وجود ضررهای زیادی که با همراهی با تحریم های داوطلبانه غرب به کشور وارد کردند و ارتباط تنگاتنگ دولت فرانسه با اسرائیل در مذاکرات ژنو بخش دیگر از محورهای طرح استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت می باشد.

سیام 2021**1535
کد N29106

وبگردی