آفتاب
اردوغان :

استعفا نمی دهم / مردم ترکیه به حزب من رای دهند

استعفا نمی دهم / مردم ترکیه به حزب من رای دهند

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با اعلام اینکه به سبب پرونده فساد مالی از سمت خود استعفا نمی دهد از مردم این کشور خواست در انتخابات ماه آینده به حزب عدالت و توسعه رای بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "رجب طیب اردوغان" با اعلام این مطلب گفت : به مبارزه ادامه می دهم. استعفای سه وزیر کابینه دلیلی برای استعفا نیست.

نخست وزیر ترکیه همچنین گفت : افرادی که دولت را فاسد می دانند، خود فاسد هستند.

اردوغان در حالی این اظهارات را بیان می کند که روز گذشته شهرهای ازمیر، آنکارا و استانبول شاهد برگزاری اعتراضات ضد دولتی بود. این اعتراضات در واکنش به پرونده فساد مالی 86 میلیارد یورویی که گفته می شود بزرگترین چالش سیاسی دولت اردوغان ظرف 11 سال گذشته محسوب می شود، انجام شد.

 روز سه شنبه هفدهم دسامبر یکی از قضات مشهور دستگاه قضایی ترکیه به نام جلال کارا، دستور انجام عملیاتی را صادر کرد که تنها ظرف چند دقیقه نه تنها در صدر اخبار ترکیه قرار گرفت، بلکه توجه اغلب کشورهای جهان و توجه مقامات کاخ سفید را نیز به سوی خود جلب کرد.

تبعات این رسوایی به حدی بوده که  وزیران کشور و اقتصاد و محیط زیست ترکیه مجبور به استعفا شدند و اردوغان نیز روز گذشته دست به اصلاح کابینه خود زد و 10 نفر از وزیران دولت را جابجا کرد.

هنوز اطلاعات زیادی در خصوص این پرونده که گفته می شود در آن 86 میلیارد یورو پول جابجا شده منتشر نشده، اما گویا افراد زیادی از دولت اردوغان درگیر این پرونده هستند و از همین رو برخی رسانه ها از آن به عنوان بدترین چالش حکومت 11 ساله اردوغان یاد می کنند.

کد N29036

وبگردی