آفتاب

قضات آمریکایی جاسوسی از مردم را قانونی اعلام کردند

قضات آمریکایی جاسوسی از مردم را قانونی اعلام کردند

قضات فدرال آمریکا اقدام آژانس امنیت ملی این کشور در جاسوسی گسترده از مردم سراسر جهان را قانونی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویلیام پلی" از قضات فدرال آمریکا در نیویورک اعلام کرد که رصد فعالیت های اینترنتی و مکالمات تلفنی برای جلوگیری از حملات تروریستی القاعده امری لازم است.

موضوع جاسوسی از مردم به بهانه مقابله با فعالیت های تروریستی، بعد از حوادث 11 سپتامبر 2001 آغاز شده و همچنان از سوی دولت آمریکا دنبال می شود. هدف این جاسوسی ها نه تنها مردم آمریکا، بلکه مردم سراسر دنیا است و در این میان سیاستمداران و همپیمانان کاخ سفید نیز در فهرست جاسوسان آمریکایی حضور دارند.

بر اساس اسناد افشا شده، آژانس امنیت ملی آمریکا دستگاهی به شکل نقشه های هواشناسی ساخته که از طریق آن و با کلیک بر روی نقشه هر کشور در جریان فعالیت اینترنتی و مکالمات تلفنی آن کشور قرار می گیرد.

از ابتدای تابستان سال جاری ادوارد اسنودن، مامور سابق سازمان سیا، که به هنگ کنگ گریخته بود، اقدام به افشا کردن اسنادی کرد که این اسناد از جاسوسی گسترده آنلاین آژانس امنیت ملی آمریکا از کشورهای مختلف و رصد مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها حکایت داشت.

آمریکا در جاسوسی از کشورهای مختلف، فقط محدود به کشورهایی که واشنگتن با آنها مشکل دارد نیست، بلکه تمام همپیمانان آمریکا از جمله آلمان، پاکستان، اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی و حتی مقر اتحادیه اروپا نیز در فهرست اهداف جاسوسان آمریکایی قرار دارند.

"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، "دیلما روسف" رئیس جمهور برزیل، و روسای جمور دیگر کشورهای آمریکای لاتین از جمله چهره های سرشناسی هستند که مکالمات تلفنی و فعالیت های اینترنتی آنها در سال های گذشته به صورت مرتب از سوی جاسوسان آمریکایی رصد می شد.

 

کد N29035

وبگردی