آفتاب
رییس سازمان زندان‌ها:

سیاست کاهش جمعیت کیفری به دنبال آزاد گذاشتن اوباش نیست

سیاست کاهش جمعیت کیفری به دنبال آزاد گذاشتن اوباش نیست

رییس سازمان زندان‌ها گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری به دنبال آزاد گذاشتن اراذل و اوباش در جامعه نیست.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری به دنبال آزاد گذاشتن اراذل و اوباش در جامعه نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی در جلسه شورای قضایی سیستان و بلوچستان گفت: سیاست کاهش جمعیت کیفری که اکنون در زندان‌های کشور اجرا می‌شود به دنبال آزاد گذاشتن اراذل و اوباش در سطح جامعه نیست و به یقین جای اینگونه افراد در داخل زندان است.

وی ادامه داد: اکنون تعداد زیادی از افراد در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند که در اصل نباید در زندان حضور داشته باشند و می‌توان با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس از محبوس کردن اینگونه افراد جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: اکنون دیدگاه‌ها و سیاست‌های کلان قضایی کشور بر رسیدگی و نگرش عالمانه به پرونده‌های قضایی است و در این راه باید با دیدی عمیق همراه با غنای علمی و فنی ضمن رسیدگی دقیق به پرونده‌ها با کاهش زمان دادرسی زمینه اجرای عدالت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرد.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: نباید انتظار داشته باشیم کلیه استدلالات در آرای دیوان عالی کشور باشد، بلکه مراجع قضایی استان‌ها باید با رسیدگی‌های کارآمد و اثرگذار ضمن احقاق حق، فصل خصومت و رفع ظلم کند.

رییس سازمان زندان‌ها ادامه داد: اگر کاهش جمعیت کیفری انجام پذیرد بسیاری از برنامه های مورد نظر اصلاحی و تربیتی بهتر صورت می گیرد و می توان با ارتقا کمی و کیفی برنامه ها زمینه بازگشت سالم مددجویان را به جامعه فراهم کرد.

اسماعیلی با اعلام اینکه تاکنون همه برنامه و نرم‌افزارها در زمینه ثبت سوابق در زندان‌های کشور مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار کرد: اکنون نرم افزار جدیدی به نام پانیذ در سطح زندان‌های کشور در حال استفاده است که این نرم افزار دارای خصوصیات ویژه ای نسبت به نرم‌افزارهای قبلی است که از آن جمله می توان به تامین کلیه نیازهای ثبت سوابق پرونده‌ای، دسترسی و کاربری آسان، دقت و سرعت بالا و طراحی و راه‌اندازی آن توسط کارشناسان درون سازمان اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N28792

وبگردی