آفتاب

شورشیان فیلیپینی متعهد شدند حملات خود را افزایش دهند

شورشیان فیلیپینی متعهد شدند حملات خود را افزایش دهند

شورشیان کمونیست فیلیپین متعهد شده‌اند حملات خود را علیه نیروهای دولتی شدت بخشند و نیرویی 25 هزار نفری از شبه نظامیان را تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، چریک‌های ارتش خلق نوین فیلیپین که یک گروه شبه نظامی کمونیستی هستند روز پنجشنبه چهل و پنجمین سال تاسیس و فعالیت زیرزمینی خود را با تجمع در مخفیگاهی کوهستانی برگزار کردند.

آن‌ها همچنین خبرنگاران را در استان "آگوسان دل سور" در جنوب شرق فیلیپین دعوت کردند.

در بیانیه این گروه آمده که چریک‌های مائوئیست قصد دارند تا یگان‌های دشمن را نابود کرده و تسلیحات آن‌ها را ضبط کنند و تعداد نیروهای خود را به 25 هزار تن برسانند.

سرهنگ رامون زاگالا، سخنگوی ارتش فیلیپین گفت: این شورشیان که تعدادشان هم اکنون 4000 تن و همچنان در حال کم شدن است، نمی‌توانند به اهدافی که در سر دارند، دست پیدا کنند و علت آن هم مشکلاتی چون فقدان حمایت جامعه و درگیری‌هاست.

وی افزود: آن‌ها خیالباف هستند. حقیقت این است که تعداد این شورشیان به دلیل فقدان یا از دست رفتن پایگاه‌هایشان، تسلیم شدن و سایر مشکلات در حال کم شدن است.

شورش و یاغی‌گری کمونیست‌ها در فیلیپین اواخر سال 1960 میلادی و با تعداد کمی از نیروهای مسلح آغاز شد. جنبش آن‌ها تحت دوران حکومت فردیناند مارکوس، دیکتاتور سابق این کشور به نهایت خود رسید.

اگرچه این گروه همچنان یکی از طولانی‌ مدت‌ترین گروه‌های کمونیست جهان محسوب می‌شود اما در سال‌های اخیر به خاطر عقب نشینی‌ها و جدایی‌ها در داخل خود ضعیف شده است. البته این گروه چریکی همچنان یک نگرانی امنیت ملی در فیلیپین است.

مذاکرات برای پایان دادن به فعالیت این گروه از سال 2011 میلادی و به خاطر عدم توافق میان دولت و این چریک‌ها بر سر آزادی چندین تن از رهبران محبوس شورشی متوقف شده است.

انتهای پیام

کد N28779

وبگردی