آفتاب

نواز شریف: اعتراض به حملات پهپادی آمریکا، پاکستان را منزوی می‌کند

نواز شریف: اعتراض به حملات پهپادی آمریکا، پاکستان را منزوی می‌کند

نخست‌وزیر پاکستان با هشدار ضمنی به رقبای سیاسی‌اش که در اعتراضات ضد پهپادی دست دارند، گفت که این اقدام باعث انزوای کشورش در صحنه جهانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته پایگاه خبری داون، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در این خصوص گفت: تلاش ما بر این است که مناسبات دوستانه موجود را به همکاری‌های مشترک منفعت‌زا تبدیل کنیم. هیچ کشوری نمی‌تواند انزوا را تحمل کند.

اظهارات شریف در حالی مطرح شد که تظاهرات‌هایی در اعتراض به حملات پهپادی آمریکا برای مسدود کردن دومین راه زمینی ناتو برای حمل کالا به افغانستان و برعکس در بلوچستان پاکستان بالا گرفته است.

با اینکه شریف به ادامه انسداد مسیر خیبر پختون خواه که ناتو از آنجا کالا به افغانستان حمل می‌کرد حرفی نزد، اما مشخص بود که مخاطب سخنانش گروه تحریک انصاف و جماعت اسلامی پاکستان بودند که با اعتراض‌هایشان به حملات پهپادی آمریکا، این مسیر بسته شد.

شریف با اشاره به اینکه دولتش از چالش‌های تروریسم و افراطی‌گرایی و اقتصادی رو به افول آگاه است، گفت که هدف دولتش ایجاد همسایگانی موفق است. وی اظهار داشت که دولتش با بهبود روابط با افغانستان، از سرگیری گفتگو با هند، تقویت همکاری راهبردی با چین، ایجاد دوباره رابطه با آمریکا و اروپا و افزایش همبستگی با جهان اسلام، تلاش برای رسیدن به اهدافش را آغاز کرده است.

وی همچنین گفت که اولویت‌های دولتش در داخل این کشور مبارزه با تروریسم، بازسازی اقتصاد، حل بحران انرژی و بهبود مدیریت کشور است.

انتهای پیام

کد N28682

وبگردی