آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

جلسه هیات نظارت مجلس با اعضای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی درباره نمایندگان متخلف

جلسه هیات نظارت مجلس با اعضای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی درباره نمایندگان متخلف

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فهرست اسامی نمایندگانی که از مرتضوی بن کارت هدیه دریافت کردند تاکنون به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نشده است اظهار داشت: از علیرضا محجوب و نادر قاضی پور به عنوان اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دعوت کردیم که برای ارائه گزارشی از تخلفات نمایندگان در این پرونده در جلسه هفته آینده هیات حضور یابند.

غلامرضا اسدالهی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بیان اینکه تا کنون هیچ گزارشی از کمیسیون اصل نود در خصوص پرونده تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نشده است گفت: هیئت نظارت موضوعات مربوط به تخلفات نمایندگان را می تواند در قالب شکوائیه و یا گزارش بررسی کند که تا کنون شکوائیه و یا گزارشی ارسال نشده است.

نماینده مردم تایباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فهرست اسامی نمایندگانی که از مرتضوی بن کارت هدیه دریافت کردند تاکنون به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نشده است اظهار داشت: از علیرضا محجوب و نادر قاضی پور به عنوان اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دعوت کردیم که برای ارائه گزارشی از تخلفات نمایندگان در این پرونده در جلسه هفته آینده هیات حضور یابند.

وی افزود: هیئت رئیسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم در حال رایزنی برای دریافت فهرست نمایندگان است.

در همین رابطه مصطفی افضلی فرد نیز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر تاکید کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هر زمان که بخواهد می تواند به فهرست اسامی نمایندگانی که مرتضوی فرستاده دسترسی داشته باشد.

به گزارش مهر گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اواسط آذر ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.این گزارش شامل تخلفات مالی گسترده مرتضوی رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در هدیه دادن بن کارت به مقامات دولتی و برخی نمایندگان بود.در قسمتی از این گزارش  به پرداخت 1 میلیارد و 335 میلیون ریال کارت هدیه از سوی مدیرعامل سازمان به 37 نفر از نمایندگان مجلس در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره شده که مرتضوی حاضر به افشای هویت این نمایندگان نشده است.محمدرضا پور ابراهیمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با علام تذکر با تاکید بر اینکه باید تخلفات بزرگتری در جریان این پرونده بررسی شود در جریان این تحقیق و تفحص از واگذاری شرکتی با قیمت یک میلیارد تومان صحبت شده که ارزش واقعی این شرکت چهار میلیارد تومان بوده است در بررسی ها مشخص شده یک نماینده پشت این معامله بوده است. باید تخلفات کلان این پرونده بررسی شود.

بر اساس این گزارش پس از مدتی در پی پیگیری های کمیسیون اصل نود فهرست اسامی این نمایندگان به کمیسیون اصل نود ارائه شد. البته کمیسیون اصل نود این فهرست را غیر قابل استناد خواند.در حال حاضر کمیسیون اصل نود و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هر کدام بررسی این تخلف نمایندگان را بر عهده دیگری می گذارند.

 

 

 

 

کد N28650

وبگردی