آفتاب

برخی افراد با نگاه متحجرانه می خواهند زن را در چارچوب خانه نگه دارند

برخی افراد با نگاه متحجرانه می خواهند زن را در چارچوب خانه نگه دارند

دبیر ائتلاف اسلامی زنان با انتقاد از ممنوعیت فعالیت زنان در دفاتر مشاور املاک گفت: برخی افراد با نگرش متحجرانه می خواهند زن را در چارچوب خانه نگه دارند و به آنها اجازه حضور در مراکز مهم تصمیم گیری کشور را نمی دهند.

توران ولی مراد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ممنوعیت فعالیت زنان در دفاتر مشاور املاک به عنوان مشاور و مباشر قطع به یقین برای جلوگیری از وارد آمدن آسیبهای احتمالی به زنان است، اما با این اقدامات نمی توان حضور زن را در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نادیده گرفت. بهتر است کسانی که این بخشنامه را صادر کرده اند، راهکارهای دیگری برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی زنان در پیش گیرند.

وی افزود: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند افرادی که با نگرش متحجرانه تنها می خواستند زن را در چارچوب خانه نگه دارند و به آنها اجازه حضور در مراکز مهم تصمیم گیری کشور را ندهند. نگاه آنها به زن تنها در بخش خدماتی است.

به گفته ولی مراد، یکی از مشکلات اصلی در حوزه زنان آن است که هر فرد تصمیم گیر براساس سلیقه و باور شخصی و خانوادگی و قومی خود تصمیم می گیرد و به خود اجازه می دهد که قیم دیگران از جمله زنان باشد و به جای آنها تصمیم گیری کند.

دبیر ائتلاف اسلامی زنان درباره فعالیت معاونت زنان ریاست جمهوری نیز توضیح داد: در حال حاضر معاونت زنان هنوز اعلام نکرده است که چه اهداف و برنامه هایی را پیش روی خود دارد و برای رسیدن به این اهداف از چه راهکارها و سیاستهایی استفاده می کند.

وی ادامه داد: قطعاً معاونت زنان باید برنامه ها و اولویتهای خود را در طول 4 سال آینده تدوین و اعلام کند و سپس سیاستها و راهکارهای اجرایی شدن آن را تبیین کند و سپس در اختیار دستگاه ها قرار دهد.

ولی مراد توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: معاونت زنان اگرچه معاونتی ستادی است که نمی تواند اجرای طرحها را خود برعهده گیرد، اما باید دستگاه و وزارتخانه های مرتبط با زنان را برای رفع مشکلات این قشر ملزم به اجرای برنامه ها کند.

وی درباره مهمترین اقدامی که معاونت زنان باید در اولویت فعالیت های خود قرار دهد، گفت: به زعم من معضل خانواده یکی از مهترین اقدامات معاونت است، چرا که امروز زنان در نهاد خانواده احساس امنیت اقتصادی ،اجتماعی، فرهنگی ندارد و به همین دلیل است که آمار طلاق هر روز بیشتر و بیشتر می شود و ازدواج گریزی جوانان نیز افزایش می یابد.

به گفته ولی مراد، اگر آرامش و امنیت به خانواده برگردد بسیاری از معضلات و مشکلات زنان نیز حل خواهد شد. من فکر می کنم که در طول 4 سال باقی مانده این معاونت می تواند علل و عوامل مشکلات زنان در خانواده را بررسی کرده و گامهای خود را برای کمرنگ شدن این علل بردارد تا حداقل شاهد افزایش آمار طلاق در کشور نباشیم.

 

 

کد N28563

وبگردی