آفتاب
سجادی در گفتگو با مهر:

مرحوم پرورش تفسیر متفاوت مدیریتی مبتنی بر نهج البلاغه ارایه کرد

مرحوم پرورش تفسیر متفاوت مدیریتی مبتنی بر نهج البلاغه ارایه کرد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ویژگی های شخصیتی و سیاسی مرحوم پرورش گفت: وی تفسیر متفاوت مدیریت از دیدگاه نهج البلاغه ارایه و تدریس کرد.

کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی های مرحوم علی اکبر پرورش گفت: ایشان ارتباط بسیار نزدیکی با شاخه کارمندی جامعه اسلامی کارمندان داشتند. همین طور در حزب جمهوری اسلامی حضور فعالی داشت و مدیریت از دیدگاه نهج البلاغه تفسیر و تدریس می کرد.

وی ادامه داد: آقای پرورش عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بود و زمانی که عهده دار مسئولیت وزارت آموزش و پرورش شد مدیریت بسیار جالب و مناسبی را از خود ارایه کرد. توجه به تعالیم اسلامی، تربیت مربیان و آموزگارانی که توجه به قرآن و تعالیم قرآنی را در دستور کار داشتند از جمله فعالیت های وی بود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام در ادامه به فعالیت ها و نقش علی اکبر پرورش در زمان حضور در مجلس اشاره کرد و گفت: وی در مجلس هم منشاء اثرات بسیار زیادی بود و خدمات بسیاری را در عرصه قانون گذاری انجام داده است.

سجادی ادامه داد: وی مورد اعتماد رهبری هم در زمان امام و هم زمان مقام معظم رهبری بود. در ضمن یک تفسیر خاص از نهج البلاغه ارایه کرد  که این نوع تفسیر خدمات زیادی برای گفتمان انقلاب اسلامی داشت و در ضمن ایشان حتی در مورد سیاست خارجی هم مسایل را به دقت و جدیت  دنبال می کردند.

وی در مورد رویکرد سیاسی مرحوم پرورش نیز گفت: ایشان به منویات رهبری توجه خاصی داشتند و اگر ضعفی مشاهده می کردند مساله را پیگیری می کردند تا برطرف شود و همچنین توجه بسیاری داشتند تا خط ولایت پیگیری و اجرا شود و در ین زمینه بسیار جدی بودند.

بنابراین گزارش مرحوم علی اکبر پرورش در در سال ۱۳۲۱ در زرین شهر اصفهان متولد شد و تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در همان شهر به پایان رساند سپس در دانشگاه اصفهان مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات اخذ نمود وی مدرک فوق لیسانس خود را در دانشسرای عالی تهران در رشته کارآموزی دبیری دریافت کرد و از جمله فعالیت های سیاسی وی فعالیت سیاسی در شهر اصفهان علیه شاه،حضور در مجلس خبرگان قانونگذاری،وزیر آموزش و پرورش در زمان نخست وزیری شهید رجایی و نماینده مجلس و فعالیت در حزب جمهوری اسلامی و حزب وتلفه اسلامی را می‌توان اشاره کرد.

علی اکبر پرورش پس از چند سال رنج از بیماری سرانجام در روز جمعه ۶ دی ماه ۱۳۹۲ در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان درگذشت.

کد N28507

وبگردی