آفتاب
با تصویب هیئت وزیران؛

جزییات اختصاص دو بسته کالایی رایگان تا پایان سال 92 اعلام شد

جزییات اختصاص دو بسته کالایی رایگان تا پایان سال 92 اعلام شد

تهران - ایرنا - با موافقت هیئت وزیران و بر مبنای سیاست های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، دو سبد کالایی رایگان تا پایان سال جاری ارائه می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این سبد کالا به شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ارایه خواهد شد.

این سبد کالا شامل 1.8 کیلوگرم روغن نباتی مایع، 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم گوشت مرغ، 800 گرم پنیر بسته (uf) و 1.8 کیلوگرم تخم مرغ است با موافقت هیئت وزیران و در راستای سیاست های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، دو سبد کالایی رایگان تا پایان سال جاری به شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ارائه می شود.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه ریزی و نظرت راهبردی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد.

براین اساس، کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان ( به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ) و دانشجویان متأهل (به تشخیص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی ) و طلاب ( به تشخیص مرکز مدیریت حوزه های علمیه ) و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور مشمول این تصویب نامه هستند.

همچنین، قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از شمول این تصویب نامه مستثنی هستند.

بر این اساس، وزارت صنعت ، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیک برای تحویل کالا است.

بر اساس این مصوبه، دولت؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف کرده است فهرست افراد موضوع مشمول را از دستگاه های اجرایی ذی ربط دریافت و پس از راستی آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کند.

همچنین، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کند.

بر این اساس، دستگاه های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود، موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کند.

دستگاههای اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن ها با وزارت مذکور اقدام کنند.

بر اساس این مصوبه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب نامه را تا سقف مبلغ پانزده هزار میلیارد ریال از محل ردیف های متفرقه تامین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تامین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تامین اقدام کند.

انتخاب مباشرین تامین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

بر اساس این مصوبه، دستگاه های مباشر تامین موظفند تا پایان اردیبهشت 1393 نسبت به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام کنند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر 1393 نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام کند.

همچنین، وزارت صنعت، معدن و تجارت ( سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب نامه نظارت کند.

این مصوبه در تاریخ یکم دیماه جاری ازسوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

سیام(1)**9189**1535
کد N28371

وبگردی