آفتاب
تحولات مصر/

3 کشته و 265 زخمی در درگیری ها/پایان فعالیت کمیته حقیقت یاب در می 2014

3 کشته و 265 زخمی در درگیری ها/پایان فعالیت کمیته حقیقت یاب در می 2014

کشته شدن 3 نفر و زخمی شدن 265 نفر در درگیری های مصر و اعلام پایان فعالیت های کمیته حقیقت یاب حوادث 30 ژوئن در می 2014 از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، درگیری روز گذشته میان طرفداران اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی مصر در برخی استان های این کشور از جمله قاهره، دمیاط و المنیا باعث کشته شدن 3 تن از اعضای اخوان المسلمین شد.

در این درگیری برخی افسران و نیروهای پلیس از جمله معاون رئیس امنیت قنا زخمی شد. همچنین به برخی خودروهای پلیس نیز آسیب رسید. از سوی دیگر وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که مسئولان، اقدامات قانونی را در قبال برخورد با اعضای اخوان المسلمین در پیش خواهد گرفت.

نیروهای امنیتی مصر همچنین روز گذشته 265 نفر از اعضای اخوان المسلمین را بازداشت کردند. پایگاه خبری العهد لبنان نیز گزارش داد: کمیته حقیقت یاب انقلاب 30 ژوئن اعلام کرد که اواسط ماه می سال آتی میلادی به فعالیت های خود پایان خواهد داد.

منابع آگاه در این کمیته با اعلام این خبر افزودند: تمامی اعضای کمیته به ریاست "فؤاد عبدالمنعم ریاض" توافق کردند که درباره فعالیت های این کمیته سخنی در رسانه ها به میان آورده نشود و پس از پایان فعالیت های آن نتایج کمیته در معرض افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

خاطرنشان می شود کمیته حقیقت یاب حوادث 30 ژوئن به دستور "عدلی منصور" رئیس جمهوری مصر تشکیل شده است.

کد N28293

وبگردی