آفتاب
مدیرمسئول روزنامه ابتکار:

تصویب پیشنهاد رییس‌جمهور در سازمان ملل گامی برای خنثی کردن ایران‌هراسی است

تصویب پیشنهاد رییس‌جمهور در سازمان ملل گامی برای خنثی کردن ایران‌هراسی است

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری، اظهار کرد: تصویب این قطعنامه نشان‌دهنده انزوای رژیم صهیونیستی در مقابل مقبولیت ایران در عرصه جهانی است.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با موضوع «جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: تصویب این قطعنامه گامی اساسی در جهت خنثی کردن ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی دشمنان کشور به حساب می‌آید.

وی همچنین تصریح کرد: تصویب طرح پیشنهادی حسن روحانی رییس‌جمهور ایران گام بسیار مؤثری برای بهبود وجهه بیرونی و خارجی گفتمان اعتدال به حساب می‌آید، چراکه این قطعنامه خط بطلانی بر راه‌های طی شده غرب در سناریوی ایران‌هراسی بود.

این فعال رسانه‌ای افزود: تصویب طرح پیشنهادی ایران، نقشه راهی برای نشان دادن تصویر جدیدی از ایران در عرصه بین‌المللی به حساب می‌آید. به همین جهت می‌توان گفت که تصویب این قطعنامه دستاورد بسیار بزرگی را برای ایران در صحنه جهانی رقم زده است که مطابق با آن مسیر برای شنیدن صدای ایران جدید هموار می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه "طرح «جهان عاری از خشونت» در بهترین شرایط ممکن توسط رییس‌جمهور به سازمان ملل پیشنهاد شد"، اظهار کرد: محتوای طرح پیشنهادی ایران از جامعیت قابل تحسینی برخوردار است؛ بویژه اینکه در شرایط کنونی هم در جهان اسلام و هم در جهان ناهمگون، دچار یکسری افراطی‌گری‌هایی هستیم.

وی با بیان اینکه "امروز در جهان اسلام دچار نوعی افراطی‌گری و جریانات تفکیری هستیم"، گفت: در جهان ناهمگون امروز دچار افراطی‌گریی‌هایی در توزیع منابع قدرت و ثروت هستیم. امروز در صحنه جهانی اتفاقی در حال شکل‌گیری است که می‌تواند منافع جهان ضعیف را به نفع جهان قوی مصادره کند اما تصویب قطعنامه جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراطی‌گری می‌تواند موازنه را به نفع جهان ضعیف تغییر بدهد.

وکیلی در پایان با اشاره به اجماع بالای کشورها در تصویب طرح پیشنهادی ایران و مخالفت رژیم صهیونیستی با تصویب آن، تصریح کرد: تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران با اجماع بالای کشورهای عضو سازمان ملل نشان داد که با وجود تلاش‌های بسیاری که در سال‌های اخیر در جهت انزوای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گرفت، 24 خرداد توانست ایران را از انزوا خارج کند. مخالفت رژیم صهیونیستی با این قطعنامه نیز نشان‌دهنده انزوای این رژیم در مقابل مقبولیت ایران در صحنه جهانی است.

انتهای پیام

کد N27908

وبگردی