آفتاب

رئیس جمهوری برزیل قول تقویت سامانه های هشدار دهنده در مورد وقوع سیل را داد

رئیس جمهوری برزیل قول تقویت سامانه های هشدار دهنده در مورد وقوع سیل را داد

تهران - ایرنا- دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل پس از کشته شدن دست کم چهل نفر در این کشور براثر باران های سیل آسا ، قول بهبود سامانه های هشدار دهنده در مورد وقوع سیل را داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا ، پس از دوهفته بارش سنگین باران که موجب رانش مرگبار زمین شد هوای اکثر مناطق سیل زده رو به بهبود است .

روسف پس از بازدید هوایی با بالگرد از شهر گاورنادور والادارس در ایالت میناس گریس به خبرنگاران گفت :ˈ ما از سیل ها و رانش های زمین در دو ایالت میناس گریس و اسپیریتو سانتو بسیار نگرانیم . ˈ

رئیس جمهوری برزیل گفت :ˈ ما گه گاه موفق شدیم جلوی مرگ را بگیریم اما در موارد بسیاری ناکام ماندیم . اما ما قصد داریم برای تضمین موفقیت مبارزه کنیم . ˈ

وی به تهیه یک ˈ نقشه الکترونیکی برای مقابله با بلایا ˈ که به شهرداران و فرمانداران امکان می دهد با عبور از سد دیوان سالاری از صندوق های مالی فدرال برای کمک به شهرهای مواجه شده با شرایط اضطراری استفاده کنند اشاره کرد.

از زمان تهیه این نقشه ، سامانه مورد نظر 300 میلیون دلار به عنوان کمک اضطراری به شهرها اختصاص داده است .

در همین حال ، مقامات دفاع غیر نظامی برزیل گفتند : دو کودک سه و یازده ساله روز یکشنبه براثر رانش زمین که خانه آنها در شهر گاورنادور والادارس را جابجا کرد وباعث بیرون ریختن آب رودخانه ها وایجاد سیل گسترده شد ، زیر گل و لای مدفون شده اند.

ده ها هزار نفر از مردم برزیل کریسمس خود را بدون آب ، برق یا خطوط ارتباطات گذراندند و در همین حال کمبود غذا نیز گزارش شد.

مترجمام 1403/536
کد N27870

وبگردی