آفتاب

دادگاه بحرین یک شاهزاده رااز اتهام شکنجه تبرئه کرد

دادگاه بحرین یک شاهزاده رااز اتهام شکنجه تبرئه کرد

تهران – ایرنا – یک وکیل و یک کنشگر بحرینی روز جمعه گفتند : دادگاه تجدید نظر این کشور دو افسر پلیس را که یکی از آنها شاهزاده عضو خاندان حاکم بر این کشور است از اتهام شکنجه پزشکان در بازداشتگاه، تبرئه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، این پزشکان درهنگام وقوع ناآرامی های سیاسی در این کشور در سال 2011 بازداشت شده بودند.

ˈحامد ملاˈ وکیل این پزشکان قربانی شکنجه تلفنی ازمنامه به رویترز گفت: ˈ شیخه نوره بنت ابراهیم آل خلیفه ˈ یکی از دو افسر پلیس بود که در 23 دسامبر (2دی) در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد.

وی افزود : قصد ارایه درخواست دومین تجدیدنظر علیه حکم صادر شده را دارد.

با اینکه سازمان امور اطلاعات دولت بحرین روز دوشنبه (2دی) تبرئه شدن شیخه نوره را در دادگاه عالی تجدیدنظر کیفری تایید کرد، اما از فاش کردن اتهامات وی و ارایه جزییات دیگری در این باره خودداری کرد.

این سازمان تنها به اعلان این مطلب اکتفاء کرد که این دادگاه حکم تبرئه پیشین صادر شده در اول ژوییه (10تیر) را تایید کرده است.

خاندان آل خلیفه حاکم بر بحرین شامل صدها شاهزاده است که بسیاری از آنها دارای مشاغل دولتی هستند.

بر اساس گزارش رسانه ها، شیخه نوره حدود 29 سال دارد.

این شکنجه ها در سال 2011 در هنگامی رخ داده است که این کشور هم پیمان آمریکا پس از آغاز ناآرامی ها در فوریه همان سال با تظاهرات گسترده به رهبری اکثریت شیعه که خواستار تغییرات دمکراتیک بودند، دستخوش تنش شده بود.

به نوشته رسانه های محلی، علت تایید حکم به وسیله دادگاه تجدیدنظر، در اختیار نداشتن مدارک و شواهد عنوان شده است.

ˈنواف حمزهˈ رییس واحد ویژه تحقیقات دادستانی کل بحرین در ژانویه به رویترز گفت : شیخه نوره به استفاده از شکنجه، زور و تهدید علیه دو قربانی به نام های ˈ زهرا السماکˈ و ˈخلود الدورازیˈ به منظور وادار کردن آنها به اعتراف به ارتکاب جرم متهم شده است.

بر اساس گزارش یک کمیسیون بین المللی حقوق بشر، در جریان ناآرامی های بحرین و دوماه اجرای قوانین حکومت نظامی در پی آن، 34 نفر جان خود را از دست داده اند.

این در حالیست که بر اساس آمار مخالفان حکومت بحرین، شمار قربانیان بیش از 80 نفز است.

Sheikha Noura bint Ibrahim al-Khalifa ، Hameed Mulla ، Nawaf Hamza ، Zahra al-Sammak ، Kholoud al-Durazi

مترجمام**1486**536
کد N27768

وبگردی