آفتاب

انفجار در بیروت؛ ۸ کشته تاکنون/ مشاور حریری کشته شد

انفجار در بیروت؛ ۸ کشته تاکنون/ مشاور حریری کشته شد

همشهری آنلاین: در جریان انفجار مهیبی که امروز (جمعه ۶ دی) در بیروت به وقوع پیوست، چندین تن از جمله مشاور سعد الحریری،‌ نخست‌وزیر سابق لبنان کشته شدند.

جهان > غرب آسیا- همشهری آنلاین:
در جریان انفجار مهیبی که امروز (جمعه ۶ دی) در بیروت به وقوع پیوست، چندین تن از جمله مشاور سعد الحریری،‌ نخست‌وزیر سابق لبنان کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان استارکو در منطقه "عین المرسیه" واقع در بیروت تاکنون 8 کشته و بیش از 75 زخمی بر جای گذاشت که در جریان آن "محمد شطح"، وزیر اقتصاد سابق لبنان که مشاور الحریری نیز بود، کشته شد.

شبکه خبری اسکای نیوز پیشتر گزارش داد که انفجار مهیبی در نزدیکی منزل نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در بیروت به وقوع پیوسته است.

هم‌چنین گزارش‌های خبری حاکی از آن است که این انفجار خودروی یکی از سیاست‌مداران لبنانی را که "محمد شطح"،‌ وزیر اقتصاد سابق لبنان و از مشاوران سعد الحریری بود، هدف قرار داد که وی جان خود را از دست داد. همراه این مقام لبنانی نیز کشته شده است.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در پیامی با محکوم کردن این حمله تروریستی خواستار انجام تحقیقات و محاکمه عاملان آن شد.

پایگاه خبری روسیه الیوم نیز گزارش داد که دود این انفجار از اطراف هتل ونیسیا واقع در بیروت مشاهده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این انفجار تاکنون 8 کشته و بیش از 75 زخمی بر جای گذاشته است و این احتمال وجود دارد که شمار تلفات افزایش یابد.

این انفجار که طبق گزارش رسانه‌های لبنان با انفجار از راه دور یک خودروی بمب‌گذاری شده رخ داده، در چند صد متری پارلمان لبنان و مقرهای رسمی دولت بوده است.

طبق گزارش‌ها، قرار بوده است که ائتلاف 14 مارس، وابسته به سعد الحریری نشستی را در نزدیکی این منطقه برگزار کند که این انفجار رخ داد. پیشتر نیز در سال 2005 در همین مکان رفیق الحریری،‌ نخست وزیر پیشین لبنان ترور شد.

در همین حال مروان شربل، وزیر کشور لبنان در محل حادثه حاضر شد و ارتش نیز از مردم خواست تا هر چه سریعتر منطقه انفجار را ترک کنند. شربل تاکید کرد که برای حل این بحران باید بر سر میز مذاکره نشست.

از سوی دیگر نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان خواستار برگزاری نشست فوری دولت برای بررسی این حادثه و رسیدگی به آن شد.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه نیز به دنبال انفجار یک بمب در منطقه "الزاهریه" واقع در طرابلس در شمال لبنان، دست‌کم سه تن مجروح شدند.

کد N27555

وبگردی