آفتاب

استیضاح وزیرصنعت و طرح غنی سازی 60 درصد تحویل هیات رییسه نشده است

استیضاح وزیرصنعت و طرح غنی سازی 60 درصد تحویل هیات رییسه نشده است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تقاضای استیضاح «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و طرح الزام دولت به غنی سازی 60 درصد به هیات رییسه تحویل داده نشده است.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اعلام این خبر افزود: هرچند برخی نمایندگان هفته گذشته در حال جمع آوری امضا برای طرح الزام دولت به غنی سازی 60 درصد بودند اما این طرح هنوز به هیات رییسه تحویل داده نشده است.

نمایندگان امضا کننده این طرح اعلام کرده اند که در واکنش به افزودن اسامی اشخاص و شرکت های جدید به فهرست تحریم های آمریکا، طرحی با دو فوریت تهیه می کنند که بر اساس آن دولت ملزم به غنی سازی 60 درصد شود برای سوخت مورد نیاز کشتی های اقیانوس پیما و زیردریایی ها مورد استفاده قرار گیرد.

سبحانی نیا همچنین درباره تقاضای استیضاح وزیر صنعت نیز گفت که هنوز این تقاضا به هیات رییسه واصل نشده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: هفته آینده هیات رییسه مجلس میزبان محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی است تا درباره برنامه های این وزارتخانه برای اقتصاد مقاومتی به هیات رییسه گزارشی ارایه کند.

به گفته سبحانی نیا، در هفته های گذشته علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی وعلی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با حضور در هیات رییسه مجلس ، گزارشی درباره برنامه های وزارتخانه متبوع خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارایه کرده بودند.

سیام**2025/1647
کد N27548

وبگردی