آفتاب

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به انفجار بیروت

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به انفجار بیروت

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در ساختمان استارکو در بیروت که به کشته شدن چند تن از جمله وزیر اقتصاد سابق لبنان و زخمی شدن چندین تن دیگر انجامید، با محکومیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشرة، به دنبال انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان استارکو در منطقه "عین المرسیه" واقع در بیروت که به کشته شدن هشت تن از جمله محمد شطح، وزیر اقتصاد سابق لبنان و زخمی شدن بیش از 75 تن انجامید، اتحادیه عرب با محکوم کردن این انفجار از تمامی لبنانی‌ها خواست تا خویشتن‌داری خود را در قبال چنین حوادثی حفظ کنند.

فواد سینیوره، نخست وزیر اسبق لبنان نیز در کنفرانس خبری خود عنوان داشت که لبنان در برابر چنین اقداماتی در سایه همزیستی مسالمت آمیز و کرامت خود می‌ایستد.

علی برکه، نماینده جنبش حماس در لبنان نیز انفجار مذکور و ترور محمد شطح را محکوم کرد.

همچنین سفارت مصر در لبنان در بیانیه‌ای انفجار امروز لبنان و تمامی اقدامات تروریستی در خاورمیانه را محکوم و اعلام کرد: چنین اقدامات تروریستی به ما می‌فهماند تا برای مقابله با تروریسم تلاش بیشتری کنیم و اقدامات مناسب‌تری را اتخاذ کنیم.

سفارت مصر در این بیانیه به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت گفت.

علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان نیز با محکوم کردن ترور محمد شطح، گفت: کسی که از چنین اقداماتی بهره می‌برد، اسرائیل است.

در همین راستا عمرو موسی، رئیس کمیته پنجاه نفره تدوین قانون اساسی این حادثه تروریستی را محکوم کرد و گفت: من از کشته شدن محمد شطح در پی این جنایت تروریستی بسیار ناراحت و نگرانم و به خانواده و دوستان وی تسلیت می‌گویم.

از سوی دیگر فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان ترور محمد شطح را محکوم کرده و از لبنانی‌ها خواست تا برای حفاظت از ثبات و آرامش کشور همبستگی خود را حفظ کنند.

میشل سلیمان نیز این جنایت تروریستی را محکوم و تاکید کرد: چنین اقدام ظالمانه‌ای تنها عزم و اراده لبنانی‌ها را برای حفظ ثبات کشور خود در برابر تروریست‌ها مصمم‌تر کرد.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس بان انتشار پیامی انفجار بیروت را محکوم و مراتب تاسف خود را اعلام کرد.

در همین راستا محمد رشید قبانی، مفتی لبنان نیز انفجار مذکور و ترور محمد شطح را محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N27515

وبگردی