آفتاب

یکی از احزاب اپوزیسیون ترکیه برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد

یکی از احزاب اپوزیسیون ترکیه برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شد

حزب «دموکراسی مردم» ترکیه در پی رسوایی فساد و اختلاس مالی گسترده در میان مقام‌های این کشور، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، صباحت تونچل، یکی از رهبران حزب دموکراسی مردم ترکیه در بیانیه‌ای گفت: این امکان‌پذیر نخواهد بود که از این روند اخیر با تغییر و برکناری برخی از اعضای کابینه دولت جان سالم به در ببریم. آنچه که باید انجام شود، برگزاری یک انتخابات زودهنگام و سریع پارلمانی است.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه روز چهارشنبه هفته جاری پس از استعفای سه وزیر در پی رسوایی مالی و اختلاس اعلام کرد که کابینه تغییر می‌یابد و پس از آن طی جلسه‌ای 10 وزیر جدید منصوب کرد.

بررسی پرونده اختلاس مالی باعث اختلافات شدید میان جنبش متعلق به فتح‌الله گولن، نخبه اسلامی و حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه شده است.

یکی دیگر از رهبران حزب دموکراسی مردم ترکیه گفت: آنکارا نباید میان حزب حاکم و حزب گولن یکی را انتخاب کند.

وی افزود: این دو همانند سیبی هستند که از وسط به دو نیم تقسیم شده باشند. بنابراین نمی‌توان یکی از آنها را کنار گذاشت. ما خواهان دولتی جدید که تنها یکی از این دو در آن عمل کنند، نیستیم. به همین دلیل است که انتخابات زودهنگام باید برگزار شود.

این مقام مسئول حزب دموکراسی مردم ترکیه همچنین پیشنهاد کرد که انتخابات محلی و انتخابات پارلمانی را می‌توان با یکدیگر برگزار کرد. انتخابات محلی مارس 2014 برگزار می‌شود و انتخابات ریاست جمهوری سپتامبر 2014 و انتخابات سراسری سال 2015 در ترکیه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N27421

وبگردی