آفتاب
خطیب موقت نماز جمعه تهران:

میثاق نامه ژنو خوب از آب در آمد/ دولتمردان غربی پرونده خود را سیاه تر نکنند

میثاق نامه ژنو خوب از آب در آمد/ دولتمردان غربی پرونده خود را سیاه تر نکنند

80 درصد از کنگره آمریکا را یهودی ها تشکیل داده اند و این درحالی است که در صد کمی از مردم آمریکا یهودی هستند. البته اینان صهیونیسم هستند و یهودیانی که در ایران زندگی می کنند بحث شان با آنها جداست.

خطیب موقت جمعه تهران با تشكر از دسنگاه دیپلماسی کشورمان گفت: میثاق ژنو چیز خوبی از آب در آمد و خوشبختانه وزارت خارجه با این توافق نامه به طرف مقابل ثابت کرد که ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت جمعه تهران، با تبریک تولد حضرت عیسی مسیح (ع)گفت: 35 سال پیش که انقلاب پیروز شد، جمهوری اسلامی ایران در چنگال غرب و جهان مسیحیت قرار گرفت البته منظورم از جهان مسیحیت سردمداران آنها می باشد. اما ملت ها باید توجه کنند که در دنیا چه می گذرد و استکبار در دنیای اسلام چه می کند.

وی افزود:  مسئله ای که در جای جای دنیای اسلامی از جمله سوریه و عراق سلفی گرها و تکفیری ها  درست کرده اند برای این است که دنیای اسلام را متلاطم کنند زیرا طلوع اسلام واقعی از جمهوری اسلامی شروع شد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آنها جنگ بین سنی و شیعه را آغاز کردند و آنها پدیده سلفی گری را درست کردند تا اسلام را زشت نشان دهند و بگویند اسلام وحشی است.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88،گفت: مسئله 88 یک لجاجت و جهالت در داخل کشور بود اما استکبار پشتش ایستاد و چنان امیدوار شد که پشت این صحنه صف آرایی کرد و با کمال تأسف آنها که صحنه را بوجود آوردند برپای لجاجت خود ایستادند.

آیت الله امامی کاشانی ابراز داشت: دشمنان ما در هر موردی که پیش می آید می خواهند در اصل اسلام و جمهوری اسلامی لطمه وارد کنند.

وی با اشاره به توافق نامه ژنو، خاطرنشان کرد: اکنون در مسئله ای قرار گرفته ایم که میثاق ژنو در آن است. و این توافق چیز خوبی از آب درمی آید.  در دنیای استکبار می گفتند جمهوری اسلامی در صدد ساخت سلاح هسته ای است اما ما می گفتیم که ایران به دنبال بدست آوردن دانش هسته ای است و خوشبختانه وزارت خارجه با این توافق نامه به آنها ثابت کرد که ایران قصد ساخت سلاح هسته ای را ندارد و ما به آنها می گوییم که شما اصل جمهوری اسلامی ایران و اصل اسلام را نمی خواهید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه 5 درصد از جمعیت مردم آمریکا یهودی هستند، گفت: 80 درصد از کنگره آمریکا را یهودی ها تشکیل داده اند و این درحالی است که در صد کمی از مردم آمریکا یهودی هستند. البته اینان صهیونیسم هستند و یهودیانی که در ایران زندگی می کنند بحث شان با آنها جداست.

وی افزود: آنها مطرح کردند که ایران مخل امنیت دنیاست اما هیئت مذاکره کننده ما با کاری که انجام داد دنیا را روشن کرد و به جهان مسیحیت توصیه می کنم دنیا را ببینند که چگونه پیش می رود.

آیت الله امامی کاشانی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران، افزود: ملت ایران ملتی مستقل و مقتدر است و نمی گذارد از قدرت آن کاسته شود و همیشه از حق خود دفاع می کند. ملت ایران با پشتوانه محکم ایستاده است و رهبر معظم انقلاب با تدبیر خود آن را نظارت می کند و دولت نیز کارهای اجرایی را به خوبی پیش می برد.

وی خطاب به دولتمردان غرب گفت: دولتمردان غربی این را بدانید پرونده تان سیاه است و در این سالها در برابر کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی این پرونده را قطورتر و سیاه تر نکنید زیرا تاریخ داوری و قضاوت می کند و اگر به کارهایتان ادامه دهید در دنیا زشت تر و محکوم تر از قبل خواهید بود. زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران استوار است.

خطیب موقت جمعه تهران خطاب به دولتمردان غربی خاطرنشان کرد: هیچ گاه طمع بر ایران نکنید زیرا ایران در اصولش استوار است و بر اصولش تکیه کرده و ذره ای از آنها کوتاه نمی آید.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: در پس پرده جمهوری اسلامی ایران وجود مقدس امام عصر (عج) کار را می کند و ما در زیر لوای امام عصر(عج) هستیم.

وی با اشاره به هفته وقف، گفت: در روایت هست که وقف صدقه جاریه است زیرا این صدقه بعد از مرگ همیشه با شما خواهد بود و خوشبختانه اکنون سازمان اوقاف کشور مدیریت دینی خوبی دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سالگرد فرمان امام خمینی(ره) درباره فرماندهی حفاظت هواپیمایی، اظهار کرد: به حمدالله از آن زمان که این فرمان صادر شد دیگر هیچ هواپیما ربایی رخ نداد.

کد N27346

وبگردی