آفتاب

سیاستمدار پاکستانی: اجرای قطعنامه پیشنهادی دکتر روحانی ؛ صلح در جهان را تضمین می کند

سیاستمدار پاکستانی: اجرای قطعنامه پیشنهادی دکتر روحانی ؛ صلح در جهان را تضمین می کند

اسلام آباد - ایرنا - دبیر کل حزب جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد: پیروی و اجرای مفاد قطعنامه پیشنهادی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران درباره مبارزه جهانی علیه افراط گرایی و خشونت؛ ارتقای صلح و برقراری ثبات در جهان را تضمین می کند.

ˈلیاقت بلوچˈ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: تصویب پیشنهاد دکتر روحانی رییس جمهوری ایران در سازمان ملل متحد و رای قاطع کشورهای جهان به آن نشانگر موفقیت دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی است.

وی گفت: قطعنامه پیشنهادی ایران درباره مبارزه جهانی علیه افراط گرایی نشان می دهد که مقام های ایران همواره به آرمان های انقلاب اسلامی در این کشور متعهد هستند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شصت و هشتمین اجلاس خود، پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران را با عنوان ˈجهان علیه خشونت و افراط گریˈ تصویب کرد.

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران شهریورماه گذشته در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پیشنهادی خواستار جهان عاری از خشونت شد.

این پیشنهاد 28 آذر 92 با رای مثبت 190 کشور عضو سازمان ملل متحد به قطعنامه مقابله با افراط گرایی و خشونت تبدیل شد.

این سیاستمدار پاکستانی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در ایران بر پایه اصول و ایدئولوژی اسلام ؛ استوار شده به همین دلیل ایرانی ها نیز همیشه بدنبال سیاست های صلح طلبانه در جهان هستند.

وی تصویب قطعنامه ضد افراط گرایی را شکست توطئه های غرب در برابر ایران دانست و افزود: حاکمیت و استقلال کشورهای جهان باید حفظ شود و این همان موضوع کلیدی است که در پیشنهاد تصویب شده آقای روحانی به درستی به آن اشاره شد.

لیاقت بلوچ معتقد است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم و مستقل خواستار ایفای نقش موثر در مسیر ارتقای صلح و ثبات جهانی است.

وی با تاکید بر نیاز به تغییر ساختار سازمان ملل متحد و پایان یافتن حق وتوی برخی کشورها؛ خطاب به قدرت های جهانی گفت: چرا برخی از این کشورها به خود اجازه می دهند تا حقوق بشر و قوانین را علیه دیگر کشورها نقض کنند.

دبیر کل حزب جماعت اسلامی پاکستان افزود: داشتن حق وتو برای اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد یک اقدام علیه هنجارهای جهانی، نقض آشکار قوانین و پایمال کردن حقوق دیگر کشورها محسوب می شود.

آساق ** 1095**5981
کد N27319

وبگردی