آفتاب

معترضان پاکستانی مسیرهای ترانزیت ناتو را مسدود کردند

معترضان پاکستانی مسیرهای ترانزیت ناتو را مسدود کردند

مقام‌های پاکستان اعلام کردند، صدها تن از حامیان حزب تحریک انصاف مسیر کامیون‌ها و کانتینرهای حامل تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان را در اعتراض به حمله پهپادی اخیر مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، عبد الرئوف، یکی از ماموران پلیس پاکستان تاکید کرد: حدود 200 تن از حامیان حزب تحریک انصاف مسیر کامیون‌ها و کانتینرهای تدارکات ناتو در حومه کویته را مسدود کردند اما ما با آن‌ها مذاکره کرده و آن‌ها راه را باز کردند.

یکی از پهپادهای آمریکا چهارشنبه شب خانه‌ای را در منطقه قبلیه‌نشین وزیرستان شمالی هدف گرفت و باعث کشته شدن چهار شبه نظامی از جمله مبارزان خارجی شد. حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان تاکنون استفاده از مسیرهای ترانزیتی استان خیبر پختونخوا را برای کامیون‌های و کانتینرهای ناتو ممنوع کرده است. عمران خان پس از انتخابات ماه مه سال 2014 میلادی فرماندار این استان می‌شود.

از زمانی که حزب تحریک انصاف راه کامیون‌ها و ترانزیت‌های حامل تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان را مسدود کرده، نیروهای ناتو و آمریکا از مسیرهای جایگزین در استان بلوچستان از طریق مرز چمن استفاده می‌کنند.

حزب تحریک انصاف به شدت مخالف استفاده از حملات پهپادی است که در میان اکثر پاکستانی‌ها نیز محبوبیت ندارد.

عمران خان به دولت فدرال نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد تا آمریکا را مجبور به توقف حملات پهپادی و مسدود کردن مسیرهای ترانزیتی تدارکات ناتو در سراسر کشور کند.

عمران خان روز چهارشنبه بار دیگر تاکید کرد که مسدود بودن معبدهای ترانزیتی در استان خیبر پختونخوا تا زمانی که حملات پهپادی توسط دولت آمریکا متوقف شود، ادامه می‌یابد.

حزب جماعت اسلامی نیز از این موضع حزب تحریک انصاف حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N27291

وبگردی