آفتاب
نجابت:

تصویب پیشنهاد جهانی عاری از خشونت در سازمان ملل، گامی مثبت برای ایران است

تصویب پیشنهاد جهانی عاری از خشونت در سازمان ملل، گامی مثبت برای ایران است

نجابت تاکید کرد: تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل درخصوص جهانی عاری از خشونت،اقدامی هوشمندانه و قدمی مثبت برای شرایط فعلی ایران در مجامع جهانی است.

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این یک اقدام مثبت است اما نباید بیش از حد به آن پرداخته شود.

وی گفت: این پیشنهاد مثبت بود و وجه صلح‌طلبی ایران و تلاش‌های ما برای مبارزه با ظلم و خشونت را به رخ می‌کشد اما باید متوجه این موضوع باشیم که وقتی ما طرحی با عنوان مبارزه با خشونت و افراط‌گری را مطرح می‌کنیم هیچ کس نیست که با چنین بدیهاتی مخالفت کند یا بگوید که آن را قبول ندارد.

وی ادامه داد: علت اینکه این طرح در سازمان ملل با رای بالا تصویب شده است این است که کسی ادعا نمی‌کند که طرفدار خشونت یا افراطی‌گری است و به همین دلیل همه به تصویب چنین موضوعی رای مثبت می‌دهند اما نباید این تلقی به وجود بیاید که اتفاق بسیار بزرگی افتاده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تصویب این پیشنهاد می‌تواند مقدمه‌ای برای فعالیت بیشتر ایران در مجامع جهانی باشد، گفت: هر چند که ارائه این پیشنهاد و تصویب آن یک گام مثبت در عرصه سیاست خارجی ما تلقی می‌شود اما نباید این تصور به وجود بیاید که با چنین اقداماتی ایران از انزوای بین‌المللی خارج می‌شود. قطعنامه‌ها و مصوبه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل هنوز علیه ما پابرجاست و کار می‌کند.

نجابت ادامه داد: مجمع عمومی سازمان ملل چیزهای بسیار زیادی دیگری را هم تصویب می‌کند اما کسی آنها را جدی نمی‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: نفس اقدام ارائه پیشنهادی از طرف ایران به سازمان ملل متحد توسط آقای روحانی رییس‌جمهور تیزهوشی او را نشان می‌دهد و یک قدم مثبت در شرایط فعلی است اما باید به هر چیزی به اندازه خودش بها داد. نباید در توجه به اینگونه مسائل زیاده‌روی کرد.

انتهای پیام

کد N27242

وبگردی