آفتاب

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مشکلات زائران حرم رضوی باید به بهترین نحو حل شود

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: مشکلات زائران حرم رضوی باید به بهترین نحو حل شود

آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی گفت: مهمترین کار استاندار، شخصیت‌ها و مسوولان استان خراسان رضوی باید حل مشکلات زائران به بهترین نحو باشد.

آیت‌الله ناصرمکارم شیرازی گفت: مهمترین کار استاندار، شخصیت‌ها و مسوولان استان خراسان رضوی باید حل مشکلات زائران به بهترین نحو باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم این مرجع تقلید در دیدار استاندار خراسان رضوی در قم با اشاره به این‌که «در کل کشور، خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یگانه است» تصریح کرد: این سرمایه روحانی و معنوی را خداوند به این مملکت داده است و باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

وی با تاکید بر خدمت رسانی مطلوب به زائران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)تصریح کرد: سالانه 28 میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند که 160 هزار نفر از آنها با پای پیاده از نقاط مختلف این شهر عزیمت می‌نمایند که باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که زائران با رضایت و خشنودی، مشهد را ترک کنند و در تنگنا واقع نشوند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: حتی کسانی که با پای پیاده به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند باید تحت مراقبت نهادهای مرتبط در مشهد مقدس قرار گیرند.

وی درادامه با تاکید بر این‌که «هدف از آمدن به مشهد مقدس تنها نباید زیارت ظاهری باشد» تاکید کرد: مساله مهم‌تر از زیارت این است که افرادی که به این مکان مقدس مشرف می‌شوند با معرفت لازم برگردند.

وی افزود: ما نیز در سخنرانی‌های متعددی که در حرم مطهر رضوی داشته‌ایم این نکات را برای زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) بیان کرده‌ایم که نشانه قبولی زیارت تحول روحیات است.

آیت‌الله مکارم شیرازی، همه نهادها و ارگان‌های خراسان رضوی را برای تحقق این مساله مهم به تعامل بیش از پیش توصیه و تاکید کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که نباید گذاشت این مراسم روحانی و پرشکوه با خرافات آلوده شود، در این راستا باید آموزش‌های لازم به افراد تاثیرگذار از جمله مداحان و خطبا داده شود.

وی با تاکید بر این‌که «به رغم تبلیغات مسموم و گسترده دشمنان از جمله جریان‌های تکفیری روز به روز اقبال و توجه مردم به اماکن زیارتی بیشتر می‌شود» تصریح کرد: باید باور کنیم این سرمایه جوشان عنایت الهیه است.

وی با اشاره به جنبه‌های توریستی مشهد مقدس بر ضرورت رعایت موازین دینی و شرعی از جمله حجاب تاکید کرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنید که برخی مظاهر نامناسب جنبه‌های معنوی این شهر را خنثی نکند و روز به روز جنبه‌های روحانی و معنوی فوق العاده آن تقویت شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: مساله حجاب را می‌توان از ادارات، بیمارستان‌ها و مراکزی که مستقیم یا غیر مستقیم زیر نظر دولت است شروع کرد، دانشگاه‌ها و مدارس و دیگر ارگان‌ها نیز باید مساله حجاب را بیش از پیش جدی بگیرند؛ صداوسیما نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم باید مبلغ این مساله باشد.

وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه دینی و اجتماعی دانست و گفت: ما همواره تاکید می‌کنیم این مهم باید با زبان خوب و محبت آمیز صورت گیرد تا عده‌ای خیال نکنند امر به معروف و نهی از منکر خشونت است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: متاسفانه برخی برای حذف این واجب به عمد یا از روی نادانی به گونه‌ای رفتار می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر مرادف با دعوا و خشونت است، در حالی که این گونه نیست.

انتهای پیام

کد N27180

وبگردی