آفتاب

فرمانده ارتش انگلیس: طالبان ممکن است بار دیگر بر افغانستان مسلط شود

فرمانده ارتش انگلیس: طالبان ممکن است بار دیگر بر افغانستان مسلط شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش انگلیس هشدار داد، در پی خروج نیروهای انگلیسی از افغانستان در سال 2014 میلادی، احتمال بازپس‌گیری و کنترل مجدد نواحی توسط طالبان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ژنرال سر پیتر وال، فرمانده نیروی زمینی ارتش انگلیس گفت: شهرهای کلیدی افغانستان چون موسی قلعه جایی که نیروهای انگلیسی در جریان فاز نخست عملیات نظامی در ولایت هلمند در آن متحمل تلفات سنگین شدند، ممکن است در پی خروج نیروهای انگلیسی در سال آتی میلادی از افغانستان بار دیگر به دست طالبان بیفتد.

در جریان نبرد نیروهای انگلیسی در افغانستان و مقابله آن‌ها با شبه نظامیان طالبان، تاکنون 447 سرباز انگلیسی جان باخته و صدها تن دیگر نیز زخمی شدند.

جدیدترین مورد از تلفات میان سربازان انگلیسی، کشته شدن یکی از آن‌ها در جریان عملیاتی در شرق کابل بود که اوایل هفته جاری رخ داد.

این مقام مسئول ارتش انگلستان در مصاحبه اختصاصی با روزنامه تلگراف هشدار داد که همزمان با تکمیل فرآیند خروج 6000 سرباز در پایان سال 2014 میلادی، نیروهای انگلیسی سال سختی را پیش‌رو خواهند داشت.

وی پس از دیدار از نیروهای انگلیسی در افغانستان برای تبریک سال نوی میلادی، به آن‌ها گفت: طالبان مناطقی را که ما پس از خروج از افغانستان خالی می‌کنیم، بار دیگر به دست می‌گیرند و یکی از این نواحی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، "موسی قلعه" محسوب می‌شود. اگر طالبان بار دیگر به این مناطق دسترسی یابد، ما با اخبار بسیار بدی روبرو خواهیم شد.

این مقام ارشد ارتش انگلیس افزود: در حالی که نیروهای نظامی با تلاشی بی‌سابقه و شدید مواجه هستند، می‌توان گفت که نیروهای انگلیسی در از میان بردن و منهدم کردن شبکه القاعده که عامل اصلی حملات علیه نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای خارجی است، به موفقیت دست یافتند.

وی همچنین هشدار داد که سرنوشت افغان‌ها به دست نیروهای امنیتی این کشور است چرا که پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور، آنها هستند که باید امنیت را در تمام نقاط افغانستان اعمال کنند و از کنترل مجدد این نواحی توسط طالبان جلوگیری به عمل آورند. اگر عناصر میانه‌رو طالبان نتوانند در روند سیاسی افغانستان حضور یابند، درگیری‌ها در این کشور تا سالیان متمادی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N27113

وبگردی