آفتاب

استعفای یکی از نمایندگان حزب حاکم ترکیه

استعفای یکی از نمایندگان حزب حاکم ترکیه

نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه از استان ازمیر در پی موضع آنکارا در قبال فساد مالی مقام‌های این کشور از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، اردال کالکان، نماینده حزب حاکم ترکیه از استان ازمیر از روند افزایش فشار بر دادستان‌ها در پرونده فساد که به استعفای سه وزیر کابینه ترکیه منجر شد، به شدت انتقاد کرده است.

این نماینده با اعلام استعفایش اعلام کرد، احزاب سیاسی دولت آنکارا، اموال سیاستمداران نیستند بلکه به میلیون‌ها تن از مردمی تعلق دارند که این احزاب را تشکیل داده‌اند.

وی در واکنش به تصمیم حزب حاکم ترکیه در ارجاع موردش به کمیته مقررات و قواعد دولت به منظور بررسی اظهارات منتقدانه‌اش، گفت که دولت رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه و حزب حاکم برای مقابله با فساد و دزدی‌ها تشکیل شده‌اند.

این نماینده حزب حاکم در استان ازمیر با اشاره به تحمیل بحران‌های موجود بر مردم ترکیه افزود: این اقدامات به همین جا ختم نمی‌شوند. مردم شریف ما همه چیز را می‌بینند. اجازه بدهید تا مردم درباره این پرونده فساد و رسوایی حکم کنند.

وی پس از اعلام استعفایش گفت که مردم ترکیه از تلاش گسترده حزب حاکم در متقاعد کردنشان درباره پرونده فساد اخیر بی‌خبر نیستند و این اقدام یک توطئه بین‌المللی برای تضعیف ترکیه است.

این نماینده همچنین تاکید کرد که آینده حزب حاکم روشن نیست. بسیاری از کارشناسان، از دادستان کل ترکیه به خاطر موضع حامی دولتش درباره تحقیقات در خصوص پرونده فساد انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N26940

وبگردی