آفتاب

توضیحات زیباکلام درباره لغو مجوز سخنرانی‌اش

توضیحات زیباکلام درباره لغو مجوز سخنرانی‌اش

در پی لغو مجوز سخنرانی دکتر زیباکلام در شهرستان شهرضا، این استاد دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، زیباکلام طی یادداشتی در صفحه فیسبوک خود نوشت:

«بسمه‌تعالی

با سلام و عرض ادب خدمت مردم شهرستان شهرضا

مجمع هم‌اندیشان اصلاح‌طلب شهرستان شهرضا پس از تماس با بنده تقاضای مجوز برای سخنرانی در تاریخ 4/ 10/ 1392 را به فرمانداری این شهرستان تسلیم می‌نمایند. تقاضا در تاریخ 19 آذر صورت می‌گیرد و فرمانداری در تاریخ 27 آذر مجوز گردهمایی را صادر می‌نماید.

بنده با هماهنگی دوستان صبح امروز (چهارشنه) به اصفهان پرواز نمودم و از آنجا به شهرضا آمدم اما از دوم دی‌ماه پوسترها و بنرهای سخنرانی بنده پاره و به آتش کشیده می‌شوند. به علاوه از دیروز و دیشب هم پیامک‌هایی در سطح شهرستان پخش می‌شود و مردم را دعوت به تجمع در جلوی فرمانداری در اعتراض به سخنرانی بنده می‌نمایند. صبح امروز در حدود هفتاد نفر در جلوی فرمانداری تجمع می‌کنند و خواهان جلوگیری از برنامه سخنرانی بنده می‌شوند.

پس از قریب به دو ساعت جلسه میان فعالین اصلاح‌طلب شهرضا و مسئولین ارگان‌های نظامی و انتظامی شهرضا با حضور فرماندار، سرانجام جناب آقای محمدباقر محمدی فرماندار محترم شهرضا تصمیم به لغو مراسم امروز می‌گیرند.

در عین‌ حال اعضای مجمع هم‌اندیشان اصلاح‌طلب شهرستان شهرضا طی دیروز و امروز تلاش زیادی می‌کنند تا با وزارت کشور و استانداری اصفهان تماس بگیرند اما متأسفانه هیچ مقامی به آنها پاسخ نمی‌دهد.

بنده به دوستان اظهار داشتم که احترام و تمکین از قانون محور فعالیت اصلاح‌طلبان می‌باشد و از آنجا که تصمیم به لغو مراسم امروز در اختیار فرماندار به عنوان مسئول شورای تأمین شهر می‌باشد، لذا مراسم امروز کان لم یکن تلقی می‌شود.

در عین‌حال این جمله را هم بدم نیامد اضافه کنم که سنت بدی دارد پایه‌گذاری می‌شود که یک جمع چند ده یا حداکثر چند صد نفره با قلدری، زورگویی و تهدید کارشان را پیش ببرند و خواست خودشان را بر کسر قابل‌توجهی از اهالی 150 هزار نفره شهرضا تحمیل کنند.

صادق زیباکلام

ساعت 12:30 ظهر چهارم دی‌ماه 1392

شهرستان شهرضا»

به گزارش ایسنا، سایت فرارو روز چهارشنبه از لغو سخنرانی صادق زیباکلام در شهرضا خبر داد و نوشت: «این اتفاق پس از آن رخ داد که شب گذشته (سه‌شنبه) تعدادی پیامک در جهت ممانعت از سخنرانی زیباکلام به شهروندان شهرضا ارسال شده بود. در این پیامک‌ها صادق زیباکلام به عنوان یکی از حامیان فتنه 88 معرفی و از مردم شهرضا درخواست شده بود که در تجمعی برای ممانعت از برگزاری سخنرانی زیباکلام شرکت کنند.

صادق زیباکلام از سوی مجمع اصلاح‌طلبان شهرضا برای ارزیابی عملکرد چندماهه دولت حسن روحانی به این شهر دعوت شده بود.»

انتهای پیام

کد N26936

وبگردی