آفتاب

یک مقام روس:توافق ژنو نشان‌دهنده مسیری مطمئن برای پایان دادن به موضوع هسته‌یی ایران است

یک مقام روس:توافق ژنو نشان‌دهنده مسیری مطمئن برای پایان دادن به موضوع هسته‌یی ایران است

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: ایران و 1+5 اولین گام برای حل و فصل اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را قدرتمندانه برداشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیوی صدای روسیه ، میخائیل اولیانوف، رئیس بخش امنیت و خلع سلاح وزارت خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه گفت: توافق ژنو میان ایران و شش قدرت انگلیس، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و آلمان به معنای دستیابی به یک موفقیت قابل توجه در گام اول است.

وی ادامه داد: اگر چه پیش‌بینی آینده بسیار سخت است، اما رویداد توافق هسته‌ای نشان‌دهنده یک مسیر مطمئن، به سمت پایان دادن به این مساله است.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه افزود: مقامات ایرانی، گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته‌اند و اقدامات آن‌ها در مقابل برداشتن گام به گام برداشتن تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران است.

این مقام روسی اضافه کرد: این توافق در جهت تامین امنیت جهانی است، چارچوب حقوقی بین‌المللی را تقویت می‌کند و آن را از رویکرد زورمدارانه در امان می‌دارد.

به گزارش ایسنا، ایران و 1+5 در سومین دور از مذاکرات ژنو در 29 آبان ماه بر سر یک برنامه اقدام مشترک توافق کردند که در این برنامه هر یک از طرف‌ها متعهد به برداشتن گامهایی شده است.

انتهای پیام

کد N26935

وبگردی