آفتاب
عضو فراکسیون توسعه و آزادی در مجلس لبنان

تصویب طرح روحانی درسازمان ملل، بازکردن دروازهای جهان به روی اعتدال بود

تصویب طرح روحانی درسازمان ملل، بازکردن دروازهای جهان به روی اعتدال بود

صیدا - ایرنا - « میشل موسی » عضو فراکسیون « توسعه و آزادی» در مجلس نمایندگان لبنان، تصویب طرح « حسن روحانی » رییس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را بازکردن دروازه های جهان به روی صلح ، امنیت و اعتدال توصیف کرد و گفت که با این استقبال جهانی، برگ زرین دیگری بر صفحات درخشان تاریخ انقلاب اسلامی افزوده شد.

میشل موسی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در جنوب لبنان ، اجماع برای داشتن جهان عاری از خشونت و افراط گری را « بی نظیر» و گامی بلند به سوی ایجاد جهانی امن ، معتدل و بدون خشونت و افراط و جنگ دانست و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت رهبری حکیمانه و تلاش مسئولانی دلسوزدر مسیری درست پیش می رود.

وی تصویب طرح پیشنهادی رییس جمهوری اسلامی ایران را بیانگر خواستی جهانی برای داشتن جهانی عاری از خشونت و افراط خواند و گفت که همه بحران های در جهان از جمله بحران سوریه باید با توسل به راهکارهای سیاسی حل شود .

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شصت و هشتمین اجلاس خود، پیش نویس قطعنامه ارایه شده از سوی رییس جمهوری اسلامی ایران را با عنوان جهان علیه خشونت و افراط گری تصویب کرد.

روحانی شهریور ماه گذشته طی سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ارایه پیشنهادی خواستار جهان عاری از خشونت شد؛ این پیشنهاد با رای مثبت 190 کشور عضو سازمان ملل متحد به قطعنامه مقابله با افراط گرایی و خشونت تبدیل شد و تنها رژیم صهیونیستی به آن تاخت.



** پیروزی ایران ، محکومیت اسراییل

عضو فراکسیون « توسعه و آزادی» در مجلس لبنان ، حمله نماینده رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران و طرح پیشنهادی دکتر روحانی را « غیرمنتظره» ندانست و گفت: اسراییل با توجه به خوی وحشیگری خود هیچگاه پایبند به قوانین و مقررات سازمان های بین المللی نبوده و متاسفانه همواره در رد توافقات بین المللی، خود را در سایه حمایت کشورهای بزرگ می داند از این رو تمام جنایات اسراییل درمنطقه مخالف با قوانین و مقررات بین المللی بوده اما این کشورها تنها سکوت کرده اند.

وی تاکید کرد: استقبال جهانی از تصویب طرح پیشنهادی آقای روحانی درسازمان ملل در حقیقت محکومیت اسراییل و پیروزی جدید برای ایران بود.



** روابط ایران و لبنان در سطحی مناسب قرار داد

میشل موسی در ادامه گفت وگو با ایرنا، روابط ایران و لبنان را در سطحی مناسب و در بهترین وضعیت دانست و گفت که تهران و بیروت تلاش می کنند براساس احترام متقابل در عرصه های سیاسی ، اقتصادی ، بازرگانی و فرهنگی با هدف تامین منافع دولت ها و ملت های یکدیگر همکاری کنند.

عضو فراکسیون « توسعه و آزادی» در مجلس لبنان، به حمایت های همه جانبه ایران از لبنان اشاره کرد و افزود: ایران علی رغم قرار گرفتن در شرایط تحریم های بین المللی، همچنان در کنار مقاومت و مردم لبنان و فلسطین ایستاده است.

وی ، توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را صفحه ای جدید در تاریخ ایران و بیانگر قدرت ایران در تعامل سیاسی با جهان ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما از دستیابی ایران به همه حقوق خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت می کنیم.



** اجلاس ژنو 2 و تاکید بر ضرورت حضور ایران

میشل موسی با تاکید بر اهمیت حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی ژنو 2 برای حل سیاسی بحران سوریه ، حضور کشورهایی موثر همچون ایران را در این اجلاس برای موفقیت آن بسیار ضروری خواند.

عضو فراکسیون « توسعه و آزادی» در مجلس لبنان تصریح کرد: بودن کشورهای موثر و بزرگ مانند ایران به ایجاد راه حلی سیاسی برای پایان بحران سوریه و توقف خشونت ، افراط و کشتار دراین کشور کمک می کند.



** مانع تراشی عربستان سعودی در صحنه سیاسی لبنان

میشل موسی با انتقاد از نقش عربستان سعودی در صحنه سیاسی لبنان و مانع تراشی ریاض در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان گفت : سیاستمداران لبنانی باید با فاصله گرفتن از دیکته های خارجی و آغاز گفت وگوهای داخلی برای تشکیل دولت فراگیر تلاش کنند.

خاورم** 2085**2023 ** 1324
کد N26930

وبگردی